اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار همدان خبر داد

عدم استفاده مناسب از ظرفیت صندوق توسعه ملی در همدان

معاون برنامه‌ریزی استاندار همدان گفت: استان همدان از ظرفیت صندوق توسعه ملی تاکنون نتوانسته به نحو مناسب استفاده نکرده است.

عدم استفاده مناسب از ظرفیت صندوق توسعه ملی در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن خیریانپور پیش از ظهر امروز در نهمین جلسه کارگروه امور اقتصادی استان با بیان اینکه رئیس جمهوری ایران در سازمان ملل متحد سخنرانی ارزنده‌ای داشتند اظهار کرد: حضور فعال جمهوری اسلامی در سازمان‌های بین‌المللی و استفاده از ظرفیت برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی بسیار مؤثر است.

وی به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: یاد همه شهدای دفاع مقدس را که از بزرگ‌ترین سرمایه خود یعنی جان خود گذشتند و نعمت امنیت و استقلال را برای مردم ایران به ارمغان آوردند را گرامی بداریم. 

معاون برنامه‌ریزی استاندار همدان افزود: هفته دفاع مقدس مظهر ایثار، رشادت، شهادت و از خودگذشتگی دلیرمردانی است که با تجلیل و تکریم از ایثارگری‌های و فداکاری‌های خود در راستای تدوام انقلاب اسلامی حرکت کردند.

وی ادامه داد: همه دستگاه‌ها باید در حد بضاعت خود برای تداوم روحیه ایثارگری و شهادت‌طلبی رزمندگان اسلام تلاش کنند.

خیریانپور در ادامه به شروع سال تحصیلی جدید اشاره کرد و ابراز داشت: انسان برای کمال به دو بال علم و دانش و تهذیب و تعلیم و تربیت نیاز دارد.

وی تصریح کرد: جوامع بشری را دو آفت بزرگ جهالت و نادانی و دیگری فاصله گرفتن از معنویات و دین تهدید می‌کند که باید با توجه بیشتر به این دو آفت گرفتار نشویم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار همدان با بیان اینکه برای خرید گندم از سوی دستگاههای مرتبط تلاش‌های خوبی شد اذعان کرد: در سال زراعی جاری تاکنون بیش از 152 هزار تن گندم از کشاورزان همدانی خریداری شده است.

وی در ادامه به حضور هیئت تجاری افغانستان در همدان اشاره کرد و یادآور شد: سفیر افغانستان به همراه وابسته تجاری این کشور و اعضای اتاق تجارت و صنایع استان هرات افغانستان به استان همدان سفر و با استاندار همدان دیداری داشتند.

خیریانپور افزود: هیئت تجاری افغانستان از صنایع استان بازدید و بعد از انجام نشست‌های تخصصی با فعالان اقتصادی همدان، تفاهمنامه‌ای بین اتاق بازرگانی، صنایع و معادن همدان و اتاق تجارت و صنایع هرات به امضاء رسید.

وی با بیان اینکه استان همدان نتوانسته از ظرفیت صندوق توسعه ملی به نحو مناسبی استفاده کند تصریح کرد: مسائل و مشکلات در بخش‌های مختلف بانکی، اداری و یا متقاضیان قابل توجه و تعمق است، اما باید موضوع پیگیری کارها را نیز مد نظر داشت.

معاون برنامه‌ریزی استاندار همدان افزود: مسائل و مشکلات را به صورت دقیق و مورد به مورد بررسی و امور را پیگیری کنید تا بتوانیم با ارائه طرح‌های مناسب از ظرفیت صندوق توسعه ملی استفاده کنیم.

وی خطاب به مدیران استانی گفت: شیوه کارهای خود را در خصوص استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی اصلاح کنید و به استان‌های موفق در این زمینه توجه شود که چرا ما در استان اینگونه عمل کردیم و دیگران با بهره‌گیری از روش‌های دیگر بسیار موفق بودند.

خیریانپور با طرح این سئوال که چرا فقط استان همدان تاکنون فقط 6 طرح ارزی به صندوق توسعه ملی معرفی کرده است؟ ابراز داشت: چرا از 77 میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبارات صندوق توسعه ملی تعیین شده به استان فقط 27 میلیارد تومان عقد قرارداد شده است.

انتهای پیام/89019/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول