اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان شد

بهره‌گیری نیم درصدی کهگیلویه و بویراحمد از اعتبارات ملی / استفاده حداقلی از صندوق توسعه ملی

معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان ما تنها نیم درصد اعتبارات ملی کشور را به خود اختصاص داده است.

بهره‌گیری نیم درصدی کهگیلویه و بویراحمد از اعتبارات ملی / استفاده حداقلی از صندوق توسعه ملی

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، علی‌حسن نوروزی صبح امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور استاندار و نمایندگان مردم استان در مجلس برگزار شد، اظهار کرد: استان ما قابلیت‌های توسعه‌ای زیادی دارد اما از ظرفیت‌ها کمترین استفاده تاکنون شده است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: باید برنامه بلند مدت توسعه‌ای داشته باشیم و در همین خصوص باید هر چه زودتر این طرح آمایش سرزمین که از سال 85 تاکنون خاک می‌خورد به جریان افتد.

نوروزی، یکی از اولویت‌های معاونت برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد را راه‌اندازی همین طرح آمایش در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای برنامه‌ریزی بهتر دانست و گفت: انتظار داریم این طرح خروجی آن پروژه‌هایی باشد که برآمده از مطالعات بوده و برای این پروژه‌ها در آینده اعتبارات ملی تعریف کنیم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با ذکر این موضوع که در کل کشور بیش از 80 درصد اعتبارات استان‌ها از محل اعتبارات ملی و تنها 20 درصد اعتبارات استانی است، خاطرنشان کرد: سهم ما از اعتبارات ملی بسیار ناچیز است که عقب‌ماندگی کنونی را باید در همین کمبود و ضعف بدانیم.

به گفته نوروزی؛ اکنون تنها پنج دهم درصد اعتبارات ملی کشور به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده می‌شود که بخش زیادی از این نقصان به مدیران و ارتباطات آن‌ها با وزارتخانه‌ها و سازمان‌های متبوع برمی‌گردد.

نوروزی افزود: اگر مدیران در تهران پی‌گیری‌های لازم را انجام ندهند و قدرت چانه‌زنی نداشته باشند هیچ اتفاق خاصی نخواهد افتاد و وضعیت ما در اعتبارات ملی به همین شکل باقی می‌ماند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد یکی دیگر از ظرفیت‌های مغفول مانده که این استان کمترین بهره‌گیری از آن‌ها را داشته صندوق توسعه ملی ذکر کرد و گفت: شاید کمترین استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی در کشور تاکنون از آن استان ما بوده است.

وی تصریح کرد: غافل ماندن از این دو ظرفیت یعنی صندوق توسعه ملی و اعتبارات ملی، استان را در رکود قرار داده که باید همه برای حرکت شتابنده در استفاده از این دو ظرفیت چاره‌اندیشی کنیم.

نوروزی با ابراز تأسف از اینکه همه ظرفیت‌های بزرگ را مورد غفلت قرار داده‌ایم و تنها به این چسبیده‌ایم که درصد کدام شهرستان را از همین اندک اعتبارات کم و زیاد کنیم، خاطرنشان کرد: با این نگاه حداقلی هیچ‌گاه روی توسعه را در استان نخواهیم دید.

انتهای پیام/2571/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول