اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان قضایی نیروهای مسلح:

جرائم در نیروهای مسلح اندک است

معاون نظارت و بازرسی سازمان قضایی و نیروهای مسلح گفت: میزان ارتکاب جرم در بین نیروهای مسلح کشور رشدی نداشته و طی سال‌ها آمار ما ثابت بوده و جرائمی نیز که اتفاق افتاده بسیار جزئی و بخش عمده آن در بین نیروهای وظیفه است.

جرائم در نیروهای مسلح اندک است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمود صفری صبح امروز در مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح با موضوع قتل و خودزنی اظهار داشت: همایش‌های پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای‌ مسلح به صورت زنجیره‌ای در سراسر کشور برگزار می‌شود و با هدف هم‌اندیشی با فرماندهان و مسئولان در این حوزه صورت می‌گیرد.

وی ابراز داشت: برگزاری این جلسات به معنای زنده بودن و هوشیاری نیروهای مسلح است تا از بروز آسیب‌ها در این نیروها جلوگیری شود.

صفری افزود: میزان ارتکاب جرم در بین نیروهای مسلح کشور رشدی نداشته و طی سال‌ها آمار ما ثابت بوده و جرائمی نیز که اتفاق افتاده بسیار جزئی و بخش عمده آن در بین نیروهای وظیفه است.

وی با تاکید بر لزوم کاهش هر چه بیشتر ارتکاب تخلفات و جرائم در بین نیروهای مسلح عنوان کرد: باید از جوانانی که به صورت موقت به عنوان سرباز وظیفه به نیروهای مسلح می‌پیوندند، حفاظت کنیم.

صفری گفت: وقوع جرم قتل در بین نیروهای مسلح عمدتا ناشی از اجرای ماموریت‌ها است و با وقوع قتل در بین نیروهای مسلح سایر کشورها متفاوت است.

وی با بیان اینکه تاکنون سه برنامه پنج ساله برای کاهش وقوع جرائم در بین نیروهای مسلح انجام شده است، بیان داشت: سال جاری در نخستین سال برنامه چهارم قرار داریم.

صفری گفت: ارتقای روحیه دینی در بین افراد یکی از موارد مهم در پیشگیری از وقوع جرم و تخلف به شمار می‌رود و در این رابطه به هر میزان که به صورت کیفی کار شود به همان میزان تخلفات و جرایم کاهش می‌یابد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور با اشاره به موضوع پیشگیری وضعی ابراز داشت: پیشگیری وضعی مجموعه تدابیر و اقداماتی است که موجب سلب ابزار و فرصت از مجرم می‌شود و با تسلط بر محیط و پیرامون و اعمال تدابیر فنی می‌توان مجرم را از ارتکاب جرم منصرف کرد.

وی اذعان داشت: یکی از تدابیر پیشگیری وضعی شکل نگهداری و حفاظت است و از روش‌های آن افزایش دشواری‌های ارتکاب جرم است، ما باید شرایط ارتکاب جرم را سخت کنیم و اجازه ندهیم اتفاق بیفتد.

صفری افزود: بازرسی و کنترل ورودی‌ها و خروجی‌ها، تغییر مسیر بزهکار و کاهش دسترسی به جرم، کنترل سلاح‌ها و ابزار ارتکاب جرم در پیشگیری وضعی مطرح است.

وی عنوان کرد: برای پیشگیری وضعی باید خطر ارتکاب جرم برای مجرم به وسیله افزایش مراقبت‌ها و نظارت‌ها، کاهش گمنامی و ناشناختگی فرد افزایش یابد.

صفری تصریح کرد: کاهش منافع جرم و رغبت برای ارتکاب جرم، بی‌رونق کردن بازار اموال مسروقه در پیشگیری وضعی مؤثر است.

وی گفت: دسته چهارم موارد پیشگیری وضعی پرهیز از تحریک منتهی به جرم است که شامل کاهش سرخوردگی و استرس، پرهیز دادن از مشاجره، کاستن از وسوسه‌های تحریک‌آمیز، خنثی کردن تنش و فشار بین هم‌نشینان می‌شود.

وی ابراز داشت: ارائه آموزش‌ها و آشنایی کارکنان به مسائل قضایی از موارد مورد تاکید در پیشگیری از وقوع جرم مطرح است.

انتهای پیام/80017/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول