اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار عراقی:

نیروهای مسلح ایران همیشه آما‌ده‌اند

جانشین نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: نیروهای مسلح ایران همیشه آما‌ده‌اند.

نیروهای مسلح ایران همیشه آما‌ده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان استان قزوین، سردار عبدالله عراقی بعد از ظهر امروز در دومین یادواره شهدای شهرک قلات شهرستان تاکستان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس بر لزوم بهره‌گیری از محافل پرفضیلت شهدا در حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی تأکید کرد.

جانشین نیروی زمینی سپاه پاسداران با تشریح علل وقوع جنگ تحمیلی افزود: هر دولتی سه وظیفه اصلی را همواره در محدوده سرزمینی خویش برعهده گرفته که باید آنها را به انجام برساند.

عراقی بیان کرد: تأمین امنیت ملی، تمامیت ارضی، ارزش‌های ملی و مشترک جزو وظایفی است که دولتمردان به عهده داشته و نیروهای نظامی هر کشور در هنگام تجاوز ارتش‌های بیگانه باید از ارزش‌های سرزمینی محافظت کند.

این رزمنده و پیشکسوت دفاع مقدس با بیان اینکه وقوع انقلاب اسلامی دیوارهای خودکامگی شرق و غرب را فرو ریخت ابراز داشت: ماجراجویی، خودکامه بودن، وجود اختلافات مرزی در اروندرود جزو عواملی بودند که استکبار جهانی به واسطه آنها صدام را برای حمله به ایران تحریک کرد چنانچه البته در هنگام وقوع انقلاب اسلامی و شروع گستردگی آن صدام حسین بسیاری از شیعیان عراقی از جمله خانواده آیت‌الله صدر را از کشور عراق بیرون کرد.

عراقی به مقاصد حمله عراق به ایران اشاره کرد و افزود: صدام و ارتش بعثی عراق در پی این بود تا در یک جنگ کوتاه و چند روزه با حمایت کشورهای غربی در حمله برق‌آسای 48 ساعته بر کشور مسلط شود اما بسیج نیروهای مردمی سبب عقب ماندن 35 روزه صدام در پشت درب‌های شهر خرمشهر شد که امام راحل با فرمان خویش اشغال بیش از 500 روزه خرمشهر را شکستند.

جانشین نیروی زمینی سپاه پاسداران ادامه داد: در هنگام فتح خرمشهر هزاران نیروی عراقی کشته یا اسیر شدند و این در حالی بود که بنا بر گفته کارشناسان نظامی تجهیزات و استحکامات به کار رفته در محدوده خرمشهر تسخیرناپذیر بوده است.

عراقی عنوان کرد: شهامت‌طلبی، ایمان، همراهی مردم، ولایت‌مداری و عشق به امام راحل جزو عوامل شکست دشمنان در نخستین روزهای جنگ و حتی اعلام آتش‌بس از سوی رژیم بعثی پس از بازپس‌گیری خرمشهر به دست رزمندگان اسلام در سال 61 بوده است.

عراقی بیان کرد: بسیج نیروهای مردمی به فرمان امام راحل در دوران دفاع مقدس سبب شد تا ملت ایران بار دیگر بر اساس گفته‌های بزرگان صدر تاریخ مرزهای خویش را پس گرفته و آنها را استحکام بخشد و بر این اساس باید اذعان کرد که جنگ تحمیلی نقطه عطفی در تاریخ دنیا به یادگار مانده است.

جانشین نیروی زمینی سپاه پاسداران افزود: همچنین در حال حاضر حدود 110 منبع آثار نظامی جنگ را تبیین و تشریح کرده‌اند.

وی به سابقه چهار باره اشغال خرمشهر در طی دوران‌های مختلف اشاره و ابراز داشت: آزادسازی خرمشهر با ایثارگری، ولایتمداری و تمسک به اهل بیت به وقوع پیوست و این شهر برای چهارمین بار بدون ذره‌ای بازدهی و تقدیم خاک به بیگانه در اختیار رزمندگان قرار گرفت.

این رزمنده و ایثارگر دفاع مقدس به ضرورت اتحاد اقلیت‌های مختلف دینی و ملی در کشور اشاره و بر لزوم مداومت بر آرمان‌ها و دوری از اختلافات تأکید کرد.

عراقی ادامه داد: امروز همچنین سرمایه اجتماعی به عنوان اصل مهم در جامعه بوده که لازم است همه با احترام و نکوداشت پیشکسوتان و رزمندگان قدیمی زمینه را برای ارتقای امنیت ملی فراهم کنند.

وی مقبولیت نظام اسلامی را جزو مولفه‌های دیگر در عرصه امنیت ملی ذکر کرد و متذکر شد: وظیفه آحاد افراد این است تا ضمن هدایت نسل جوان به سوی نظام اسلامی زمینه اقتدار کشور را فراهم کنند چنانچه امروز جمهوری اسلامی جزو امن‌ترین کشورهای منطقه محسوب شده و همچنین در حال حاضر با بسیج مناطق مرزنشین امنیت شهرهای مرزی به خوبی فراهم شده است.

جانشین نیروی زمینی سپاه پاسداران با بیان اینکه نیروهای مسلح امروز از توانمندی فراوانی برخوردار هستند، متذکر شد: نمایش توانمندی‌های نظامی در رژه حماسی 31 شهریور نمادی از آمادگی و توانمندی نیروهای مسلح است که وظیفه آحاد ملت در دوره کنونی تلاش برای حفظ نظام و ارتقاء کشور است.

انتهای پیام/77005/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول