اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک کارآفرین برتر کشور مطرح کرد

فرصتی به نام تولید کود ورمی‌کمپوست با استفاده از ضایعات

یک کارآفرین برتر کشور با تأکید بر اینکه در کشور 70 میلیون تن ضایعات تولید می‌شود، گفت: از این موضوع می‌توان به عنوان یک فرصت و تولید کود ورمی کمپوست استفاده کرد.

فرصتی به نام تولید کود ورمی‌کمپوست با استفاده از ضایعات

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، با همکاری سازمان تعاون روستایی استان قزوین صبح امروز همایش هم‌اندیشی استفاده از کودهای آلی و اهمیت کود ورمی کمپوست و نحوه تولید آن برگزار شد.

امیر شریفی رئیس هیئت مدیره تعاونی سایه گستر زندگی ایرانیان در زمینه اشتغال خانگی در این همایش طی سخنانی اظهار داشت: ورمی کمپوست متشکل از کرم خاکی و کود آلی است که از فعالیت کرم خاکی حاصل می‌شود.

وی ادامه داد: این کرم‌ها با کاوش خاک و تغذیه عناصر موجود در خاک و آمیختن آن با آنزیم‌های موجود در بدن خود خاک را تازه می‌کنند و قدرت باروری آن را افزایش می‌دهند.

این فعال تولید محصولات ارگانیک کشاورزی با اشاره به اینکه تولید ورمی کمپوست فرآیندی نیمه هوازی است، بیان کرد: تولید ورمی کمپوست تغذیه کرم‌های قرمز حلقوی بارانی از مواد آلی پسماندهای کشاورزی بوده و محصول این فرآیند کود آلی است که یکی از غنی‌ترین کودهای شناخته شده در دنیا است.

تولید 70 میلیون ضایعات در کشور

شریفی با تأکید بر اینکه در کشور 70 میلیون تن ضایعات تولید می‌شود، اضافه کرد: از این موضوع می‌توان به عنوان یک فرصت و تولید کود ورمی کمپوست استفاده کرد.

این کارآفرین برتر کشور در ادامه سخنانش عنوان کرد: تولید کود ورمی کمپوست به عنوان شاه کلید اقتصاد مقاومتی بوده و بسیج سازندگی در این راستا گام‌های خوبی برداشته است.

در ادامه این همایش بحث و تبادل نظر بین حاضران در خصوص نحوه تولید کودهای آلی و اهمیت تولید کود ورمی کمپوست انجام شد.

انتهای پیام/2667/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول