اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هفتمین جشنواره انار بادرود:

جشنواره‌های کشاورزی دستاوردهای علمی در حوزه باغداری را در پی دارد

دبیر هفتمین جشنواره انار بادرود گفت: برگزاری جشنواره‌های کشاورزی دستاوردهای علمی در حوزه کشاورزی و باغداری را در پی دارد.

جشنواره‌های کشاورزی دستاوردهای علمی در حوزه باغداری را در پی دارد

محسن نوین‌بخت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نطنز دستاوردهای علمی در حوزه کشاورزی و باغداری را از دستاوردهای مهم برگزاری جشنواره‌های کشاورزی دانست و اظهار کرد: با برگزاری جشنواره‌های مختلف، می‌توان از کارشناسان این حوزه استفاده کرد و شاهد پیشرفت در صنعت کشاورزی باشیم.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره‌ها به ارتقای جایگاه کشاورزی بخش بادرود و آگاهی به ظرفیت‌های کشاورزی این شهر کمک می‌کند.

رئیس شورای شهر بادرود و دبیر هفتمین جشنواره انار بادرود اضافه کرد: بادرود از ظرفیت‌های بالایی در حوزه کشاورزی برخوردار است و برگزاری جشنواره‌ها کمک زیادی برای معرفی این شهر به عنوان قطب کشاورزی و باغداری منطقه خواهد کرد.

وی دستاوردهای علمی در حوزه کشاورزی و باغداری را از دیگر مسائل مهم برگزاری جشنواره‌های کشاورزی دانست و بیان کرد: با برگزاری جشنواره‌های مختلف، می‌توان از کارشناسان این حوزه استفاده کرد و شاهد پیشرفت در صنعت کشاورزی باشیم.

نوین‌بخت تصریح کرد: باید در برگزاری این جشنواره بخش خصوصی به کمک باغداران و دستگاه‌های اجرایی شهرستان بیاید و با هماهنگی‌های به عمل آمده، شاهد حضور و ارائه دیدگاه‌های مسئولان کشوری و استانی در این جشنواره باشیم.

وی افزود: انار نادری شهر بادرود در سطح بین‌المللی در رتبه بالایی قرار دارد و ما مسئولان باید از این فرصت استفاده کنیم تا در پیشرفت جامعه سهیم باشیم.

رئیس شورای شهر بادرود و دبیر هفتمین جشنواره انار بادرود اضافه کرد: توسعه صادرات، ارتقای کیفیت، اشتغالزایی و افزایش تولید از مزایای برگزاری جشنواره انار است.

وی دستاوردهای جشنواره در بخش کشاورزی را اصلاح نهال انار در همه انارستان‌های شهر، تثبیت انار نادری بادرود به عنوان یکی از پنج رقم انار معروف کشور (در ایران که بعنوان بزرگترین تولیدکننده انار جهان شمرده می‌شود پنج رقم انار برتر کشور عبارتند از رباب نیریز «استان فارس»، نادری بادرود «استان اصفهان»، شیشه گپ فردوس «استان خراسان»، ملس ساوه «استان مرکزی» و میخوش یزد «استان یزد»)، بهسازی و اصلاح باغات انار از طریق آموزش علمی و عملی کشاورزان در حاشیه اجرای این جشنواره‌ها، ایجاد و گسترش ده‌ها مزرعه الگویی تکثیر نهال انار و سوق کشاورزی و باغداری بخش بادرود از روش سنتی به صنعتی و نیمه مکانیزه برشمرد.

به گزارش فارس از نطنز، هفتمین جشنواره انار بادرود از 25 مهر تا 3 آبان سال جاری در شهر بادرود برگزار می‌شود، شهر بادرود از توابع شهرستان نطنز در 135کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

انتهای پیام/63025/ل30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول