اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 27 مهر ماه جاری آغاز می‌شود

آغاز اجرای آزمایش سرشماری عمومی کشاورزی در زابل و مهرستان

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری سیستان و بلوچستان گفت: طرح آزمایش سرشماری عمومی کشاورزی در شهرستان زابل و دهستان آشار از توابع شهرستان مهرستان از 27 مهر ماه الی 29 آبان ماه اجرا می‌شود.

آغاز اجرای آزمایش سرشماری عمومی کشاورزی در زابل و مهرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از دفتر آمار و اطلاعات استانداری سیستان و بلوچستان محمدحسین جلالی اظهار داشت: در راستای اجرای آزمایش سرشماری عمومی کشاورزی سیستان و بلوچستان با انتخاب رده‎های اجرایی دوره آموزش ماموران آمارگیر از 14 مهرماه در سیستان و بلوچستان همزمان با سراسر کشور آغاز شده و تا 22 مهرماه ادامه خواهد داشت.

قائم مقام اجرای آزمایش سرشماری عمومی کشاورزی 1392 در سیستان و بلوچستان ادامه داد: سرشماری عمومی کشاورزی به عنوان منبعی بسیار مهم در زمینه تهیه داده‎های ساختاری و پایه‌ای بخش کشاورزی است و بر اساس چار چوب‌های آماری حاصل از سرشماری عمومی کشاورزی، طرح‌های نمونه گیری متعددی برای تامین نیازهای آماری بخش کشاورزی آماده و اجرا می‌شود.

جلالی افزود: برای نخستین‌بار اجرای سرشماری کشاورزی با استفاده از رایانه قابل حمل دارای صفحه نمایش لمسی (تبلت) و بدون استفاده از کاغذ انجام می‌شود.

وی ادامه داد: استفاده از تبلت به جای پرسشنامه کاغذی به عنوان یک نو آوری محسوب می‎شود، با استفاده از تبلت دقت اطلاعات جمع‎آوری شده افزایش و زمان انتشار کاهش می‎یابد.

قائم مقام اجرای آزمایش سرشماری عمومی کشاورزی 1392 در سیستان و بلوچستان افزود: این طرح به صورت آزمایشی در دو منطقه از استان (شهرستان زابل و دهستان آشار از توابع شهرستان زابلی) از 27 مهر ماه تا 29 آبان ماه  اجرا می‌شود که سرشماری اصلی در سال 93 انجام خواهد پذیرفت.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری سیستان و بلوچستان در پایان ضمن در خواست همکاری سازمان جهاد کشاورزی و حمایت‎های فرمانداران شهرستان‎های مذکور در اجرای آزمایش سرشماری گفت: دستیابی به آمارو اطلاعات دقیق و صحیح در سطح ملی، استانی،شهرستانی و غیره در ابتدا نیاز به اعتمادسازی گسترده در بین پاسخگویان دارد و در این راه باید از امکانات و موقعیت‎های موجه برای ایجاد بسترهای مناسب به منظور اطلاع رسانی و تشویق به همکاری و مشارکت عموم پاسخگویان استفاده کرد و در نهایت گام‌های موثری را در راستای ارتقای گسترش فرهنگ آماری برداشت.

انتهای پیام/75004/ن/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول