اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت زرخاک شمال:

بزرگترین واحد تولیدکننده کود آلی کشور در بابلسر فعال است

مدیرعامل شرکت زرخاک شمال گفت: شرکت تولیدی زرخاک شمال بابلسر بزر‌گ‌ترین واحد تولیدکننده کود آلی در سطح کشور است.

بزرگترین واحد تولیدکننده کود آلی کشور در بابلسر فعال است

احسان حسن‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابلسر اظهار داشت: شرکت تولیدی زرخاک شمال به عنوان بزرگ‌ترین واحد تولیدی صنعتی کود آلی ارگانیک در سطح کشور با ظرفیت 15 هزار تن در شهرستان بابلسر مشغول به فعالیت است.

وی هدف از تاسیس این واحد را گسترش مصرف کودهای ارگانیک و تغذیه گیاهان در راستای حفظ بقا اکولوژی برشمرد و افزود: ترویج بازارهای داخلی و جذب بازارهای خارجی به منظور ارائه تولیدات با کیفیت، با بالاترین استانداردهای روز از دیگر اهداف ما در این شرکت است.

حسن‌پور در ادامه با بیان اینکه راه‌انداختن واحد تولیدی کار آسانی است، اما مشکل در نگهداری، تداوم و راه‌اندازی این واحدها است، بیان داشت: یک تولیدکننده به عوامل مختلفی غیر عوامل مالی رو به رو است که ممکن است ادامه فعالیت را برایش مشکل سازد.

مدیرعامل شرکت زرخاک شمال اضافه کرد: به دلیل برخی مشکلات جانبی و عدم حمایت مسئولان از تولیدکنندگان تاکنون بسیاری از واحدها تولیدات را کنار گذاشتند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از تولیدکنندگان با چنگ و دندان فعالیت تولیدی می‌کنند، یادآور شد: واحدها در سطح کشور شناخته شده و امکان صادرات بین‌المللی برایش وجود دارد اما متاسفانه سرمایه در گردش ما برای این امر کافی نیست.

حسن‌پور با اعلام اینکه تاکنون چندین تقاضا از کشورهای مختلف داشتیم، عنوان کرد: با حمایت جهاد کشاورزی و تخصیص تسهیلات بانکی می‌توانیم به راحتی تولید خود را افزایش دهیم.

این مسئول افزود: این شرکت تولیدی در راستای خط مشی سند چشم‌انداز نظام و قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه کشور با هدف حمایت از محیط زیست و مقابله با بیماری‌های حاصله از مصرف کودهای شیمیایی که امروزه عامل اصلی تهدیدکننده سلامتی انسان خاک و جانواران است، کار می‌کند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مصرف کود‌های شیمیایی در اکثر کشورهای پیشرفته جهان با توجه به عواقب فاجعه‌بار آن منسوخ شد امید آن دارد با جذب جدیدترین تکنولوژی ساخت و فرآوری انواع کود، سیستم پایداری بنیان نهاد که با تولید کودهای آلی و کودآلی از فضولات مرغداری‌ها برای انواع مختلف محصولات کشاورزی اعم از غلات، حبوبات، میوه‌جات و صیفی‌جات و تقاضاهای داخلی و خارجی کشاورزی ارگانیک را پوشش داده و بتواند در این راستا کمک شایانی به سلامت اکوسیستم  نماید.

مدیرعامل شرکت زرخاک شمال ادامه داد: این شرکت به شماره ثبت 2294 در حال حاضر جهت ساخت بزرگترین واحد تولید صنعتی کود آلی ارگانیک در سطح کشور با ظرفیت 15 هزار تن در شهرستان بابلسر واقع در استان مازندران مشغول به فعالیت است که در این رابطه توانسته  تمام مجوزهای لازم را از سازمان‌ها و ارگان‌های مربوطه اخذ کند.

حسن‌پور اذعان داشت: فلسفه تأسیس این واحد گسترش مصرف کودهای ارگانیک و تغذیه گیاهان در راستای حفظ بقا اکولوژی و همچنین ترویج بازارهای داخلی و جذب بازارهای خارجی به منظور ارائه تولیدات با کیفیت با بالاترین استانداردهای روز اتحادیه اروپا و آمریکا است.

وی در پایان متذکر شد: این شرکت با اعتقاد به نقش انکارناپذیر تحقیقات در حال حاضر با موسسه تحقیقات آب و خاک کشور، دانشگاه تهران و انجمن کودهای آلی از نظر توسعه و تحقیقات (R&D) همکاری نزدیک داشته و قبل از تجاری کردن محصول آن را در مزارع، گلخانه‌های تحقیقاتی مورد بررسی قرار داده تا با ارائه بهترین محصول، اطمینان خاطر جامعه کشاورزی را نیز فراهم آورد.

انتهای پیام/86010/ن40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول