اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری گلستان:

درآمد کشاورزی در گلستان اقتصادی نیست

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری گلستان با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد بیش از 50 درصد کشاورزان گلستانی کمتر از پنج هکتار زمین دارند، گفت: درآمد کشاورزی در گلستان اقتصادی نیست.

درآمد کشاورزی در گلستان اقتصادی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان،‌ محمد دودانگی صبح امروز در جمع بخشداران استان گلستان اظهار داشت: اکثر کشاورزان استان گلستان در اراضی کمتر از یک هکتار کشت و کار می‎کنند.

وی با بیان اینکه بیشترین بهره‎برداران کشاورزی در بخش زراعت فعالیت دارند، تصریح کرد: کوچک بودن اراضی کشاورزی سبب شده تا کشاورزان گلستانی ترغیب به کشاورزی خرد شوند.

درآمد کشاورزی در گلستان اقتصادی نیست

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری گلستان تعداد بهره‎برداران برخوردار از اراضی کشاورزی را بر اساس آخرین سرشماری کشاورزی 96 هزار و 600 نفر اعلام کرد و افزود: تعداد 14 هزار و 727 بهره‎بردار کشاورزی در گلستان، اراضی کمتر از یک هکتار دارند.

دودانگی بیان داشت: اراضی 54 هزار و 334 نفر از بهره‎برداران یک تا پنج هکتار، 22 هزار و 984 نفر بین پنج تا 20 هکتار، 3 هزار و 509 نفر بین 20 تا 50 هکتار و یک‎هزار و 53 نفر نیز بیش از 50 هکتار است.

وی وضعیت کشاورزی در گلستان را نامطلوب خواند و ابراز داشت: به دلیل اینکه درآمد کشاورزی در گلستان اقتصادی نیست الگوی کشت کشاورزی به سمت محصولات درآمدزا سوق پیدا کرده است.

بیش از 140 هزار بهره‌بردار در گلستان فعالیت می‌کنند

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری گلستان با بیان اینکه بیش از 140 هزار بهره‌بردار در گلستان فعالیت می‌کنند، یادآور شد: 55 هزار و 672 نفر بی‌سواد، 46 هزار و 542 نفر در مقطع ابتدایی و سواد غیررسمی هستند که نشان می‎دهد سطح سواد بهره‌برداران نامطلوب است.

دودانگی ادامه داد: تعداد 32 هزار و 35 نفر در مقطع راهنمایی و متوسطه و یک‎هزار و 332 نفر در مقطع فوق‎دیپلم و بالاتر در بخش کشاورزی و 4 هزار و 219 نفر نیز در مقطع فوق‎دیپلم در بخش غیرکشاورزی فعالیت می‎کنند.

انتهای پیام/83001/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول