اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس انجمن باغبانی آمریکا:

روش‌های سنتی کشاورزی کیفیت انگور کشور را پایین آورده است

نایب رئیس انجمن باغبانی آمریکا اجرای روش‌های سنتی در کاشت و برداشت را باعث پایین آمدن کیفیت انگور در کشور عنوان کرد.

روش‌های سنتی کشاورزی کیفیت انگور کشور را پایین آورده است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، اسماعیل فلاحی عصر امروز در حاشیه دومین کنفرانس ملی انگور در ملایر در جمع خبرنگاران با اشاره به موفقیت‌های دانشگاه ملایر اظهار داشت: دانشگاه ملایر با استفاده از اساتید با تجربه و با سواد توانسته پله‌های ترقی را در مدت کوتاهی طی کند.

وی با بیان اینکه 39 سال است خارج از کشور زندگی می‌کند و هدفش از تحقیقات خدمت به مردم و جامعه است، افزود: تا آنجا که از دستمان بر می‌آید به عنوان یک ایرانی باید در راستای رشد علم و فناوری و خدمت به مردم تلاش کنیم.

نایب رئیس انجمن باغبانی آمریکا در ادامه با اشاره به فعالیت‌های خود در انجمن باغبانی آمریکا گفت: تحقیقات زیادی که در این انجمن در زمینه باغبانی به ویژه انگور شده که در نتیجه باعث تولید و بالا رفتن کیفیت ارقام مختلف انگور و میوه‌های دیگر شده است.

وی بیان داشت: در این راستا انجمن باغبانی آمریکا آماده هر نوع همکاری علمی در زمینه در اختیار قرار دادن تحقیقات و یافته‌های خود با پژوهشکده انگور ملایر است.

فلاحی تصریح کرد: ارقام زیادی از انگور در ایران وجود دارد که با روش‌های نوین و مدرن می‌توان به بالا رفتن کیفیت آنها کمک کرد.

وی کیفیت محصول انگور را در بازاریابی جهانی بسیار مهم برشمرد و افزود: ایران باید به سمتی برود که با صادراتی غیر نفتی از وابستگی نفت رها شود.

نایب رئیس انجمن باغبانی آمریکا با اشاره به اینکه در حال حاضر روش‌های قدیمی کاشت همچنان در برخی باغات و محصولات کشاورزی کشور اعمال می‌شود، اظهار داشت: در این راستا نیازمند بازبینی و استفاده از روش‌های مدرن و حرکت با روش‌های علمی و روز دنیا هستیم.

وی در ادامه توازن میان وزارت علوم و وزارت جهادکشاورزی را در زمینه کاربردی کردن روش‌های علمی به صورت عملی خواستار شد و تصریح کرد: در روش‌های باغداری نوین انعطاف‌پذیری، بررسی درست قوانین سم و کود، بسیار مهم است.

فلاحی به هدر رفت آب در باغات اشاره کرد و گفت: باید روش‌های آبیاری نوین در باغات کشاورزی به ویژه باغات انگور عملی شود.

وی اذعان کرد: با این روش‌ها می‌توان از هدر رفت آب تا 60 درصد جلوگیری کرد، این روش در انجمن باغبانی آمریکا اعمال شده است.

نایب رئیس انجمن باغبانی آمریکا در پایان خاطرنشان کرد: شهرستان ملایر ظرفیت‌های خوبی برای پرورش انواع محصولات دارد و در این زمینه باید با امکانات و روش‌های جدید از این ناحیه زرخیز استفاده مطلوب شود.

انتهای پیام/89013/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول