اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 6 ماه نخست سال صورت گرفت

پیشگیری از تصرف 120 هزار هکتاری اراضی ملی ایجرود

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایجرود گفت: از ابتدای سال بیش از 120 هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان ایجرود از دست متصرفات پیشگیری شده است.

پیشگیری از تصرف 120 هزار هکتاری اراضی ملی ایجرود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی استان زنجان، جواد ملایی اظهار داشت: در این مدت 40 هکتار از اراضی ملی خلع ید و 25 دستگاه که قصد تخریب و تصرف اراضی را داشتند، توقیف شده است.

وی از تشکیل 17 مورد پرونده های تخلف و تصرف در 6 ماهه نخست سال خبر داد و افزود: بیش از 37 هزار هکتار مساحت مشمول پرونده های تخلف تشکیل شده است.

این مقام مسئول از معرفی دو فقره تسهیلات صنوبر کاری در شهر زرین آباد برای دریافت تسهیلات خبر داد و اظهار کرد: انجام طرح مشترک تبدیل دیم‌زارهای کم بازده با مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان به مساحت 167 هکتار در روستاهای آلاچمن، دورمشقان، اوغولبیک، آقبلاغ، خاکریز جزو دیگر اقدامات انجام گرفته است. 

به گفته رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایجرود، از ابتدای سال تاکنون مدیریت چرای دام در 15 هزار هکتار و قرق مرتع در 250 هکتار اجرا شده است. وی نظارت بر محصولات فرعی در 150 هکتار را یادآور شد و گفت: همچنین پاسخ به 69 استعلام در 29 پلاک شهرستان ایجرود به مجموع مساحت 88 هکتار جزو اقدامات واحد ممیزی بوده است.

وی، تکمیل و اتمام طرح آبخیزداری چولجه با اعتبار 150 میلیون تومان و افتتاح طرح خوئین با اعتبار 110 میلیون تومان را جزو اقدامات بخش آبخیزداری اعلام کرد و متذکر شد: در مجموع کل درآمدهای منابع طبیعی شهرستان در 6 ماه نخست سالی رقمی بیش از 45 میلیون تومان بوده است. 

انتهای پیام/2308/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول