اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی سمنان عنوان کرد

احتمال حریق در مراتع و جنگل‎های سمنان / آماده‏باش یگان‏های حفاظت منابع طبیعی

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از آماده‏باش یگان‏های حفاظت منابع طبیعی سمنان خبر داد و گفت: احتمال حریق در مراتع و جنگل‎ها قوی است.

احتمال حریق در مراتع و جنگل‎های سمنان / آماده‏باش یگان‏های حفاظت منابع طبیعی

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، غلامرضا دهقانی ظهر امروز هم‏زمان با هفته نیروی انتظامی در دیدار مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان با فرمانده انتظامی استان سمنان اظهار داشت: مهم‏ترین عامل آتش‌سوزی مراتع و جنگل‎های این استان، عامل انسانی است.

وی تصریح کرد: این آتش‎سوزی‎ها بر اثر سهل‎انگاری و بی‎اطلاعی رخ داده و با توجه به خشکسالی‎های اخیر شرایط برای توسعه حریق مهیا شده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: به دلیل افزایش بادهای فصلی و خشک بودن مراتع، احتمال آتش‏سوزی بر اثر سهل‏انگاری انسانی بسیار بالاست و همه عرصه‏نشینان باید جوانب ایمنی را در هنگام حضور در عرصه‏های مرتعی در نظر بگیرند.

دهقانی بیان داشت: به دلیل خشک بودن مراتع از یک سو و وجود بادهای فصلی از سوی دیگر، ضریب خطر در مراتع افزایش یافته است.

وی ادامه داد: هم‏اینک یگان‏های گشت و مراقبت یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در سطح شهرهای استان در حالت آماده‏باش قرار دارند و به محض وصول گزارش‏های مردمی از طریق تلفن 09696 و 1504 یا سایر موارد در محل حضور یافته و با کمک نیروهای انتظامی استان اقدام به اطفای حریق می‏کنند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اظهار داشت: با کمک‏های بسیار خوب پرسنل نیروی انتظامی شهرستان‏ها کاهش جرایم تخریب و تصرف و قاچاق چوب تاغ محقق شده است.

انتهای پیام/2249/ط/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول