اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون نظارت و پایش محیط زیست گیلان:

منابع طبیعی قلعه‌رودخان در خطر تخریب است

معاون نظارت و پایش محیط زیست گیلان با بیان اینکه انباشت زباله در مناطق گردشگری این استان آزار دهنده است، گفت: منابع ‌طبیعی قلعه‌رودخان به دلیل آلودگی زباله‌ها در خطر تخریب است.

منابع طبیعی قلعه‌رودخان در خطر تخریب است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حمید راحتی ظهر امروز در جمع دانشجویان رشته‌های مختلف جغرافیا و گردشگری پیام نور واحد رشت در سالن اجتماعات محیط زیست گیلان با تبریک فرا رسیدن هفته گردشگری نقش محیط زیست در توسعه گردشگری را مهم برشمرد و اظهار کرد: انباشت زباله در مناطق گردشگری آزار دهنده است.

*گیلان در خطر از دست دادن جایگاه گردشگری

وی با بیان اینکه تخریب طبیعت پس از گردش در آن جایز نیست، افزود: باید با برگزاری کارگاه‌های تخصصی در ارتقای فرهنگ دفع صحیح زباله به جامعه آگاهی داده شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: اگر موارد مربوط به حفاظت از محیط زیست در گیلان رعایت نشود، گیلان جایگاه گردشگری خود را از دست می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در راستای ارتقای فرهنگ گردشگری و محیط زیست در قشم فعالیت‌های گسترده‌ای صورت گرفته است، ادامه داد: توریست‌ها بیشتر به خاطر وجود دریا و رودخانه‌ها به گیلان سفر می‌کنند.

*منابع طبیعی پارک سراوان و قلعه‌رودخان در خطر تخریب هستند

راحتی به پاکسازی پارک ملی بوجاق اشاره کرد و گفت: دو منطقه دیگر در گیلان مانند پارک سراوان و قلعه‌رودخان در معرض تخریب منابع طبیعی هستند زیرا آلودگی منظر و انباشت زباله در این مناطق بسیار زیاد است.

معاون نظارت و پایش محیط زیست گیلان اضافه کرد: این آلودگی به اندازه‌ای زیاد است که موجب اعتراض و انتقاد بیشتر سازمان‌های مردم‌نهاد محیط زیست در استان شده است.

وی یادآور شد: در مورد آلوده نکردن آب رودخانه‌ها، نریختن زباله و ننوشتن یادگاری در مکان‌های گردشگری گیلان باید فرهنگ‌سازی شود.

*نقش موثر مردم در حفاظت از منابع طبیعی و گردشگری گیلان

راحتی با اشاره به کوچ پرندگان به گیلان، متذکر شد: باید با فرهنگ‌سازی فعالیت‌ها را به جایی برسانیم که مردم خود حافظ و مراقب محیط زیست باشند به‌طوری که برای برداشت از جنگل، شکار و تخریب منابع طبیعی راهکارهای جدید ارائه کنند.

وی با بیان اینکه در قشم برای حفاظت از تخم لاک‌پشت‌های دریایی نوعی درآمدزایی به وجود آمده است، یادآور شد: در گیلان نیز مراقبت از تالاب‌ها و پرندگان مهاجر باید از مردم آغاز شود.

به گزارش فارس، امروزه طبیعت‌گردی و تأثیر گردشگر بر حفاظت از محیط زیست مورد توجه واقع شده است.

ارائه مسیرهای جدید برای برگزاری تورهای تخصصی، اهمیت جاذبه‌های زمین‌شناختی در توسعه گردشگری و تبادل اطلاعات استادان گردشگری با دانشجویان از اهداف پیش‌بینی شده برگزاری کارگاه‌های ویژه دانشجویان رشته‌های جغرافیا و گردشگری در گیلان است.

پنجم تا یازدهم مهرماه جاری هفته گردشگری نامگذاری شده است.

انتهای پیام/84002/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول