اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ستاد مدیریت بحران کشور عنوان کرد

مقاوم‌سازی سالانه 300 هزار واحد مسکونی در روستاها

معاون ستاد مدیریت بحران کشور گفت: در زلزله‌های بعد از زلزله بم از جمله زلزله آذربایجان، بوشهر و هرمزگان ما کمترین تلفات انسانی را داشتیم و سالانه بیش از 300 هزار واحد مسکونی در روستاها مقاوم‌سازی شده است.

مقاوم‌سازی سالانه 300 هزار واحد مسکونی در روستاها

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مرتضی اکبرپور صبح امروز در مانور فرضی مشترک بین ایران و سازمان ملل در کرمان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در حال گذر از مدیریت بحران به سمت مدیریت ریسک است.

وی خاطر نشان کرد: امید است در پایان برنامه پنجم و آغاز برنامه ششم توسعه، مدیریت بحران را به مدیریت ریسک تبدیل کنیم.

معاون ستاد مدیریت بحران کشور ادامه داد: نخستین مانور مشترک بین دولت جمهوری اسلامی و سازمان ملل به مناسبت دهمین سالگرد زلزله بم امروز با همکاری سازمان ملل و وزارت خارجه در استان کرمان برگزار شد.

اکبرپور اظهار داشت: کشور جمهوری اسلامی ایران بعد از زلزله بم، بنا به فرمان رهبر انقلاب صاحب قانون مدیریت بحران شد که این قانون با مطالعه از 38 کشور دنیا جزو یکی از کامل‌ترین قانون‌ها در این زمینه است.

وی افزود: زلزله بم یک نقطه عطفی محسوب شده که در این قانون استانداران به عنوان رئیس شورای هماهنگی استان و رئیس جمهوری به عنوان رئیس مدیریت بحران کشور دیده شده است و وزارتخانه‌ها با توجه به وظیفه‌ای که دارند در این قانون دیده شده‌اند.

معاون ستاد مدیریت بحران کشور عنوان کرد: در زلزله‌های بعد از زلزله بم از جمله زلزله آذربایجان، بوشهر و هرمزگان ما کمترین تلفات انسانی را داشتیم و سالانه بیش از 300 هزار واحد مسکونی در روستاها مقاوم‌سازی شده است.

اکبرپور اظهار داشت: امروز کشور را به 9 قطب منطقه‌ای تبدیل کرده‌ایم و ساختمان‌های مقاوم در برابر زلزله به عنوان مدیریت بحران احداث شده است.

معاون ستاد مدیریت بحران کشور تصریح کرد: ما آمادگی داریم تا برای همکاری مشترک در کاهش بلایای طبیعی گام بلندی را برداریم.

انتهای پیام/2446/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول