اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن همدان:

بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی نگاه ملی داشته باشند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان گفت: مسئولان و رؤسای بانک‌های شهرستان اسدآباد باید برای پرداخت وام به متقاضیان مسکن روستایی نگاهی واقع‌بینانه و ملی داشته باشند.

بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی نگاه ملی داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، حسن ظفری ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات مسکن روستایی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه مسکن روستایی و مقاوم‌سازی آن در سطح روستاها مقوله‌ای بسیار مهم و ضروری است، اظهار داشت: نگاه مسئولان و رؤسای بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی باید نگاهی ملی باشد چرا که پرداخت تسهیلات کمک بزرگی به مردم در تأمین سرپناه می‌کند.

وی به خسارت‌های زلزله آذربایجان شرقی اشاره‌ای کرد و گفت: در طرح بهسازی منطقه زلزله‌زده آذربایجان، بنیاد مسکن 500 میلیارد تومان هزینه متحمل شد که هزینه بسیار سنگینی بود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با بیان اینکه ما بازپرداخت وام‌های مسکن روستایی را از سوی مردم تضمین می‌کنیم، گفت: اگر امروز برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان مسکن روستایی همکاری و هماهنگی نداشته باشیم باید هزینه سنگینی را در آینده پرداخت کنیم چرا که ایران یک کشور حادثه‌خیز است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 5.12 میلیون تومان تسهیلات برای هر مسکن روستایی پرداخت می‌شود، افزود: در زمینه افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی 16 میلیون تومان پیشنهاد شده که در دستور کار و پیگیری بنیاد مسکن کشور قرار گرفته است.

ظفری با بیان اینکه از سال 85 تا پایان سال 91 تعداد 89 هزار و 843 فقره سهمیه به استان اعلام شده است، افزود: مبلغ 750 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه قبل از سال 84 از پرداخت تسهیلات مسکن روستایی خبری نبود، گفت: سهم بانک‌ها در پرداخت تسهیلات سهم قابل توجهی است زیرا این تسهیلات از طریق سیستم بانکی پرداخت شده  و می‌طلبد باز هم ما را در این پرداخت یاری دهند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان از پایان کار 63 هزار مسکن روستایی در سطح استان خبر داد و گفت: سهم استان در سال 91، 86 هزار و 853 فقره بوده که 63 هزار مورد آن پرداخت شده است.

انتهای پیام/89008/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول