اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کرج خبر داد

کاهش چشم‌گیر معاملات مسکن در کرج

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کرج رکود معاملات املاک در این شهرستان را تأیید کرد و از کاهش چشم‌گیر معاملات مسکن طی 6 ماه نخست سال جاری خبر داد.

کاهش چشم‌گیر معاملات مسکن در کرج

محمد قمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار کرد: طی سال‌های 90 و 91 با افزایش ناگهانی قیمت ملک و آپارتمان در سراسر کشور روبه‌رو بودیم و همین امر شرایط ناپایداری را بر بازار حکمفرما کرد.

وی افزود: عدم تحویل برخی از واحدهای مسکن مهر، تحریم‌ها و افزایش قیمت مصالح ساختمانی از جمله مهم‌ترین دلایل افزایش قیمت مسکن در کشور از جمله شهرستان کرج در این سال‌ها بوده است.

این کارشناس اقتصادی افزود: با بالا رفتن قیمت‌ها یک نوع بی‌ثباتی در بازار ملک در شهرستان کرج ایجاد شد و طی سال جاری با کاهش چشم‌گیر معاملات املاک در کشور روبه‌رو هستیم.

قمی در ادامه از کاهش قیمت‌ها در کرج خبر داد و گفت: نسبت به سال گذشته در مناطق مختلف شهرستان کرج قیمت‌ مسکن و ملک پایین آمده است.

وی ادامه داد: البته این کاهش قیمت‌ها منجر به افزایش خرید و فروش نشده است و با توجه به اینکه مردم منتظر کاهش بیشتر هستند، اقدام به خرید در این بازار نمی‌کنند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کرج تصریح کرد: به عنوان نمونه سال 91 قیمت مسکن در مناطق متوسط رو به بالا حدود 30 تا 55 میلیون ریال بود که هم‌اکنون با کاهش حدود 30 الی 40 درصدی قیمت‌ها در این مناطق روبه‌رو هستیم.

قمی گفت: در مناطق دیگر نیز حداقل بین 15 الی 20 درصد قیمت مسکن کاهش یافته است و انتظار داریم که این روند تا پایان سال ثابت باشد.

*کاهش ساخت و ساز مسکن در کرج

وی تاکید کرد: به هر حال این نوسانات از یک‌سو بر معاملات تاثیر گذاشته و از سوی دیگر شاهد کاهش ساخت و سازها نیز هستیم، چرا که سرمایه‌گذاران مسکن به دلیل عدم اطمینان از قیمت‌ها در آینده، استقبال کمتری برای ورود به این عرصه دارند.

قمی در پایان گفت: انتظار داریم که در سال آینده معاملات مسکن در شهرستان کرج به ثبات نسبی برسد و معاملات به طور طبیعی افزایش ‌یابد.

انتهای پیام/2302/ز30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول