اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی همدان:

2000 واحد مسکن مهر در شهرهای کوچک همدان، فاقد متقاضی است

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی همدان گفت: تعداد 2 هزار واحد مسکونی در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت فاقد متقاضی هستند و عملیات اجرایی آنها به اتمام نرسیده است.

2000 واحد مسکن مهر در شهرهای کوچک همدان، فاقد متقاضی است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسین جلالیان پیش از ظهر امروز در حاشیه شورای تأمین مسکن استان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جلسه امروز در خصوص پروژه‌های متوقف مسکن مهر تشکیل شده است، اظهار داشت: در این جلسه به موضوع تفاهمنامه‌های سه‌جانبه که پیمانکاران تقاضای افزایش مبلغ دارند رسیدگی شد.

وی ادامه داد: پیمانکاران از متقاضیان مسکن مهر برای اتمام پروژه‌ها خواهان پرداخت هزینه‌های متمم هستند که استاندار همدان دستور بررسی ویژه این موضوع را صادر کردند.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به اینکه بررسی درخواست پیمانکاران با همکاری دفتر امور فنی استانداری و اداره کل راه و شهرسازی انجام می‌شود تصریح کرد: میزان تأخیر پرداخت متقاضی جمع بندی و بعد از نظر کارشناسی مبلغ به حساب پیمانکاران واریز خواهد شد.

وی در ادامه به شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت اشاره کرد و یادآور شد: در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت اکثر مساکن مهر فاقد متقاضی هستند و پروژه‌های آنها به علت نبود متقاضی به اتمام نرسیده و در این جلسه استاندار همدان دستور پیگیری این موضوع را صادر کرد.

جلالیان با بیان اینکه بیش از 2 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر فاقد متقاضی هستند ابراز داشت: با پیگیری بنیاد مسکن در وزارتخانه برای این مساکن تصمیم‌گیری خواهد شد و شاید افرادی که شرایط مسکن مهر را ندارند در این مساکن ساکن شوند.

وی با اشاره به مشکلات پیش روی اجرای مسکن مهر و خصوصاً در پرداخت تسهیلات، طبق دستور وزیر راه و شهرسازی پروژه مسکن مهر جدیدی تعریف نخواهد شد اذعان کرد: در استان همدان متقاضیانی با شرایط مسکن مهر ثبت نام شده داریم، اما تا ابلاغ وزارتخانه هیچ مسکن مهر جدیدی تعریف نمی‌شود.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان همدان از پرداخت یارانه‌های مسکن مهر از ابتدای انجام پروژه‌ها خبر داد و گفت: یارانه‌های مسکن مهر به تناسب هر پروژه‌ای پرداخت شده است.

وی یکی از راه‌های گشایش در امر خانه‌سازی در شهر همدان را با توجه به گرانی مسکن در همدان، افزایش سقف پرداخت تسهیلات بانکی دانست و خاطرنشان کرد: در دولت قبلی قرار بود تسهیلات مسکن از 25 میلیون تومان به 30 میلیون تومان افزایش یابد که این مصوبه عقیم مانده و در همدان نیز یک‌هزار و 600 واحد مسکونی نیازمند افزایش تسهیلات هستند.

جلالیان به دلایل افزایش قیمت درخواستی پیمانکاران اشاره کرد و ابراز داشت: پیمانکاران در اجرای کار قصور داشتند و در تعاونی‌های مسکن آورده فرد متقاضی به مرور به پروژه تزریق می‌شود، اما در تفاهمنامه سه‌جانبه پیمانکار تا مرحله سفت‌کاری از تسهیلات متقاضی استفاده کرده و بعد از آن از متقاضی پول دریافت می‌کند.

انتهای پیام/89019/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول