اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان مطرح کرد

تحویل مسکن مهر به شرط انجام ثبت اسناد

استاندار همدان گفت: تا وقتی که مالکان، امور ثبت اسناد مسکن مهر را در دفاتر ثبت اسناد انجام ندهند، واحدهای مسکونی به آنها تحویل داده نخواهد شد.

تحویل مسکن مهر به شرط انجام ثبت اسناد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌محمد آزاد پیش از ظهر امروز در شورای تأمین مسکن استان همدان با بیان اینکه اداره‌کل اوقاف مساجد مربوط به مسکن مهر را با نظر مردم و با سرعت بیشتری احداث کند، اظهار داشت: تقسیط وام‌های مساکن مهر در اسرع وقت انجام شود تا متقاضیان دچار مشکل جریمه دیرکرد اقساط بانکی نشوند.

وی با اشاره به اینکه پیمانکاران در برخی از پروژه‌ها هزینه‌ها را بر دوش مردم تحمیل کردند، افزود: اگر مصالح ارزان می‌شد، آیا پیمانکاران هزینه اضافی را که از متقاضیان گرفتند را پس می‌دادند؟

استاندار همدان تصریح کرد: وقتی پیمانکار به حال خود رها شود مشکلاتی به وجود می‌آید البته پیمانکار نیز نباید متضرر شود.

وی اضافه کرد: پیمانکارانی که در تحویل کارها تأخیر دارند باید خسارت دیرکرد را پرداخت کنند، البته به هیچ عنوان نمی‌خواهیم که پیمانکار ورشکسته شود.

آزاد با بیان اینکه متقاضیان مسکن مهر افراد کم‌درآمد جامعه هستند تصریح کرد: تهیه پول برای این افراد بسیار سخت بوده و نباید به آنها فشار زیادی وارد شود.

وی با انتقاد از موضوع دیوارکشی اطراف مسکن مهر ابراز داشت: برای احداث مسکن مهره، هر خانواده 50 میلیون تومان پرداخت کرده و حالا برای دیوارکشی نیز باید به اندازه خانه هزینه بدهد و این درست نیست، پس دیوارکشی را باید تعطیل کرد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه خود مالکین مسکن مهر برای انجام امور ثبت اسناد به دفاتر ثبت مراجعه کنند اذعان کرد: تا وقتی که مالکین امور ثبت مالکیت را در دفاتر ثبت اسناد انجام ندادند هیچ واحد مسکونی به آنها تحویل نمی‌شود. 

همچنین در ادامه این جلسه، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه در مسکن مهر حصار حاج شمسعلی همدان آبرسانی، ایستگاه پمپاژ و نصب انشعابات انجام شده است گفت: در 734 واحد مسکن مهر منطقه حصار حاج شمسعلی اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شده است.

مرتضی عزالدین افزود: هزینه آبرسانی به منطقه حصار حاج شمسعلی مانند هزینه آبرسانی به یک شهر بود و برای هر واحد 2 میلیون تومان هزینه شد و این در حالی است که هزینه آبرسانی به شهرها برای هر واحد مسکونی 600 هزار تومان است.

در ادامه مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه انشعاب آب و فاضلاب تعداد یک هزار و 980 واحد مسکن مهر در امید اکباتان همدان آماده واگذاری است اظهار داشت: تعداد یک هزار و 941 واحد هزینه انشعاب را پرداخت و تاکنون یک هزار و 380 انشعاب آب و فاضلاب نصب شده است.

غلامرضا سقندلی در پایان به بازگشایی معبر ورودی مسکن مهر امیداکباتان اشاره کرد و یادآور شد: برای بازگشایی معبر نیازمند حکم قضایی بودیم که این حکم اخذ و در روز یکشنبه هفته آینده با همکاری دادگستری و نیروی انتظامی این موضوع را حل می‌کنیم.

انتهای پیام/89019/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول