اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کانون پرورش فکری کودک و نوجوان شوش خبر داد

استقبال چشمگیر کودکان شوش از جشن‌های هفته ملی کودک

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شوش از استقبال چشمگیر کودکان شوش از جشن‌های هفته ملی کودک خبر داد.

استقبال چشمگیر کودکان شوش از جشن‌های هفته ملی کودک

زینب چمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوش اظهار کرد: کودکان شوشی از جشن‌های هفته ملی کودک که با شعار زنده باد کودکی زنده باد زندگی در حال برگزاری است استقبال چشمگیری داشتند.

وی افزود: همزمان با برگزاری دومین هفته‌ ملی کودک در شهرستان شوش کودکان این شهرستان به همراه والدین خود از برنامه‌های تدارک دیده شده استقبال قابل توجهی کرده‌اند.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شوش اضافه کرد: در هفته‌ ملی کودک که از 15 مهرماه آغاز شده است کانون پرورش فکری با همکاری سازمان‌های خدمات دهنده به کودکان اقدام به برگزاری مراسم‌های مختلفی کرده است که تا کنون مورد توجه بچه‌ها و خانواده‌ها قرار گرفته است.

چمانی پیرامون این برنامه‌ها توضیح داد: در اولین روز هفته ملی کودک با عنوان کودک، مدرسه، خانواده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری آموزش و پرورش، پذیرای 120 کودک کلاس اول و دوم مدرسه زینب به همراه معلمان خود و 40 نفر از والدین و مادر بزرگ‌ها و پدر بزرگ‌هایشان بود.

وی ادامه داد: معرفی هفته ملی کودک به اعضا، بیان قصه تنهای تنهای، برپایی کارگاه کاردستی، کارگاه سفال، کارگاه نقاشی، برگزاری بازی‌های کودکانه و اجرای بازی مار و پله و منچ بین مادر بزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها و والدین از جمله برنامه‌هایی بود که در روز اول انجام شد.

این مسئول فرهنگی همچنین از همکاری کانون، آموزش و پرورش و معاونت اجتماعی ناجا در برگزاری دومین روز از هفته ملی کودک خبر داد و عنوان کرد: در این روز که به نام بازی و کودک نام‌گذاری شده است کارگاه سفال‌گری، کارگاه کاردستی، کارگاه نقاشی، روخوانی کتاب بازی با انگشت‌ها، بازدید از شهرک ترافیک به مناسبت هفته ناجا در محیط پارک و آموزش طرح ترافیک توسط پلیس راهنمایی و رانندگی، انجام بازی‌های کودکانه توسط بچه‌ها در پارک و بازدید از نمایشگاه تجهیزات پلیس، اورژانس، آتش نشانی و محیط زیست انجام شد.

چمانی در تشریح برنامه‌های سومین روز این هفته نیز گفت: به مناسبت روز «کودک، سلامت، ایمنی»، کارشناس هلال احمر برای بچه‌ها در مورد بلایای طبیعی صحبت کرد و با همکاری دیگر کارکنان هلال احمر، مانور زلزله را با بچه‌ها اجرا کردند.

وی اضافه کرد:همچنین پیرامون مسائل بهداشتی با حضور کارشناسی از مرکز بهداشت ضمن اندازه‌گیری وزن و قد بچه‌ها در مورد سلامت کودکان و بهداشت فردی با بچه‌ها صحبت شد.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شوش در ادامه بیان کرد: حضور کودکان در کارگاه سفال و نقاشی، بازدید از شهرک ترافیک و اهدای کارت همیار پلیس از سوی ناجا آخرین برنامه‌های روز سوم هفته‌ ملی کودک بود.

چمانی در ادامه از برنامه‌های اجرا شده در چهارمین روز هفته‌ ملی کودک سخن گفت و توضیح داد: در چهارمین روز هفته ملی کودک که روز میراث فرهنگی، کودک، طبیعت نام‌گذاری شده است برنامه‌هایی با همکاری اداره میراث فرهنگی، اداره بهزیستی، راهنمایی و رانندگی و گروه موسیقی کانون با حضور اعضای کانون به همراه والدین خود در باغ موزه شهرستان شوش برگزار شد.

وی افزود: در ابتدای این برنامه ویژه دکتر چگنی با والدین در خصوص مسائل شخصی، روحی و روانی کودکان و نوجوانان و نحوه ارتباط با فرزندانشان در دوره‌های مختلف رشد و تکامل شخصیتی آنان صحبت کردند و به برخی سؤال‌های والدین نیز پاسخ دادند.

چمانی در ادامه با بیان اینکه در این روز همچنین والدین و بچه‌ها به همراه دیگر مهمانان از موزه شهرستان شوش دیدن کردند اظهار کرد: در انتهای این بازدید گروه موسیقی کانون به رهبری منوچهر بالویی به اجرای قطعات خود پرداختند که مورد استقبال خانواده‌ها و مهمانان خارجی که برای بازدید از آثار تاریخی شهر شوش آمده بودند قرار گرفت.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شوش آخرین برنامه اجرا شده در چهارمین روز هفته‌ ملی کودک را شرکت کودکان در ایستگاه نقاشی که با همکاری اداره راهنمایی و رانندگی شوش و با موضوع مقررات راهنمایی و رانندگی برگزار شد معرفی کرد و یادآور شد: برنامه‌های هفته‌ ملی کودک همچنان در شهرستان شوش ادامه خواهد داشت و کودکان می‌توانند تا 21 مهرماه در این جشن‌ها شرکت کنند.

انتهای پیام/72001/ع40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول