اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی قزوین:

آگاهی خانواده‌ها از اثرات مخرب فضای اینترنتی ضروریست

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: آگاهی خانواده‌ها از اثرات مخرب فضای مجازی ضروریست زیرا عدم آگاهی در بسیاری از موارد خسارت‌های جبران‌ناپذیری را بر جامعه وارد کرده است.

آگاهی خانواده‌ها از اثرات مخرب فضای اینترنتی ضروریست

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدرضا میرحیدری ظهر امروز در همایش فعالان IT استان با محوریت تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب از دهه 70 در ارتباط با شبیخون فرهنگی، تهاجم فرهنگی و جنگ نرم تذکر دادند.

وی افزود: استکبار جهانی به صورت همه جانبه تمام قدرت خود را تجمیع کرده تا با ایجاد استحاله فرهنگی هنجارهای جامعه ما را با ناهنجار جایگزین کند.

فرمانده انتظامی استان قزوین اضافه کرد: مدیران و مسئولان کشور آن گونه که باید تذکرات رهبر معظم انقلاب را مدنظر قرار ندادند بنابر این مردم برای مقابله با این هجمه مهیا نشدند.

میرحیدری تصریح کرد: این عدم توجه موجب شد دشمن گام به گام در ارتباط با تبدیل ارزش‌ها و هنجارهای جامعه ما به ضدارزش و ناهنجاری پیشروی کند که جبران آن مشکل است.

این مسئول بیان کرد: استکبار جهانی مالکیت فضای مجازی را به صورت انحصاری در دست گرفته و با توجه به اینکه پیشرفت علمی آن‌ها موجب شده به توفیقات زیادی در این عرصه دست یابند، با استفاده از این روزنه و سوءاستفاده از ناآگاهی مردم جوانان و ارزش‌های جامعه را هدف قرار داده‌اند.

فرمانده انتظامی استان قزوین اظهار کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با به کارگیری ابزارها و متخصصان این فناوری در چرخه اهداف خود، خسارات جبران‌ناپذیری را بر جامعه اسلامی ایران وارد کردند.

میرحیدری با بیان اینکه فناوری‌های اینترنتی جاذبه‌های زیادی برای جذب نوجوانان و جوانان دارد، گفت:‌ دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی با استفاده از روش‌های تأثیرگذار اعم از بازی‌های رایانه‌ای و فیلم‌های مستهجن موفق شده به پیکره جامعه ضربه بزند.

این مسئول افزود: در این میان مسئولان دستگاه‌های اجرایی نیز آن انسجامی که برای مقابله با این تهاجم نیاز بود از خود نشان ندادند و پدافند لازم در برابر دشمنان شکل نگرفت.

فرمانده انتظامی استان قزوین اضافه کرد: البته اقداماتی به صورت جزیره‌ای انجام می‌شود اما پاسخگوی میزان هجمه‌ای که از سوی دشمنان وارد شده، نیست.

میرحیدری ادامه داد: بنابر این شرایط فعلی ایجاب می‌کند با توجه به پایبندی که به دین مبین اسلام داریم نسبت به آیندگان نیز احساس مسئولیت کنیم و اجازه ندهیم ارزش‌های جامعه ما که ارزش‌هایی اسلامی است به ضد ارزش تبدیل شود.

این مسئول ضمن تأکید بر آشنایی قشرهای مختلف جامعه به خصوص خانواده‌ها با اثرات زیان‌آور شبکه‌های اینترنتی عنوان کرد: آشنایی والدین و اولیای مدارس با آثار مخرب استفاده نادرست از فناوری اطلاعات یکی از ضروریات جامعه کنونی به شمار می‌رود.

فرمانده انتظامی استان قزوین افزود: والدین و اولیای مدارس با آشنایی بهتر و بیشتر نسبت به آثار مخرب استفاده نادرست از فضای مجازی قادر هستند بر فرزندان خود و جوانان جامعه نظارت بهتری داشته باشند.

میرحیدری اضافه کرد: اگر والدین در خصوص فضای مجازی اطلاعات کافی نداشته باشند، شاهد افزایش اثرات نامطلوب آن در سطح جامعه به خصوص در بین نوجوانان و جوانان هستیم.

این مسئول با اشاره به اینکه دشمنان تبلیغات گسترده‌ای برای فروپاشی بنیان خانواده آغاز کرده‌اند، گفت: با توجه به تبلیغات گسترده‌ای که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای فروپاشی خانواده‌ها آغاز کرده‌اند، باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشیم.

فرمانده انتظامی استان قزوین بیان کرد: هدف از برنامه‌هایی که دشمنان پیاده می‌کنند تحمیل فرهنگ غربی بر زندگی مردم جامعه است تا از این طریق موفق به فروپاشی خانواده‌های ایرانی شوند.

میرحیدری اذعان کرد:‌ دشمن در ابعاد مختلف اقدام به تغییر بایدها و نبایدهای جامعه ما کرده است که برای مقابله با آن باید همه دستگاه‌ها و مسئولان دلسوز نظام همت کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد:‌ دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط باید فعالیت‌های خود برای ایجاد زمینه‌های پیشگیری از جرایم سایبری افزایش دهند.

فرمانده انتظامی استان قزوین یادآور شد: همه مسئولان این استان نیز برای حراست از ارزش‌های جامعه دلسوزانه تلاش می‌کنند تا بتوانند آسیب‌هایی که در این بخش متوجه مردم است را کنترل کنند زیرا اگر همه دستگاه‌های اجرایی و به خصوص بخش خصوصی در این زمینه وارد کار نشود، موفق نمی‌شویم.

انتهای پیام/77010/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول