اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی بهار مطرح کرد

الگو‌سازی رفتار اجتماعی در جامعه از مهم‌ترین برنامه‌های ناجا

فرمانده انتظامی شهرستان بهار الگو‌سازی رفتار اجتماعی در جامعه را از مهمترین برنامه‌های نیروی انتظامی برشمرد.

الگو‌سازی رفتار اجتماعی در جامعه از مهم‌ترین برنامه‌های ناجا

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، رضا زارعی ظهر امروز به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی همایشی با عنوان پلیس مهر در مجتمع آموزشی عفاف شهر بهار با اشاره به اینکه امنیت به عنوان یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه بشری محسوب می‌شود، بیان داشت: پلیس به عنوان ناظم اجتماعی برای نهادینه کردن نظم و انضباط اجتماعی، ارتقای سطح آگاهی شهروندان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و کاهش جرائم و بالا بردن احساس امنیت در جامعه نقش مؤثری دارد

وی نیروی انتظامی را یکی از ارکان لازم برای ایجاد امنیت اجتماعی و ناامن کردن فضای وقوع جرم برای بزهکاران دانست و تصریح کرد: اراده، سلحشوری، دین‌مداری و اخلاق‌مداری مهم‌ترین شاخصه برای پرسنل نیروی انتظامی است و امروز پلیس در نظام جمهوری اسلامی ایران برای مردم و در راستای گسترش رفاه و آسایش آنان گام برمی‌دارد.

فرمانده انتظامی بهار تصریح کرد: پلیس از تمام ظرفیت‌ها برای دستیابی به اقتدار نرم و تأمین امنیت در جامعه استفاده می‌کند.

وی اظهار داشت: امروز اعتماد مردم به پلیس در بالاترین سطح خود قرار گرفته که این افتخار بزرگی برای ناجا محسوب می‌شود.

زارعی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران همواره مردم پلیس را در کنار خود می‌بینند، تصریح کرد: اقدامات شایسته پلیس در برقراری امنیت و مبارزه با جرایم نتایج بسیار مثبتی به همراه داشته که افزایش تعامل مردم با نیروی انتظامی و اعتماد به ناجا مهم‌ترین نتایج این مهم به شمار می‌رود.

وی با تأکید بر این که پلیس با انجام برنامه‌های فرهنگی اعتماد، تعامل و میزان مشارکت‌های مردمی را در انجام مأموریت‌های خود ارتقا داد گفت: نیروی انتظامی تاکنون در راستای برقراری امنیت تمام تلاش خود را کرده و دستاوردهای بسیار خوبی را نیز داشته است.

وی با اشاره به اینکه نظم و انضباط سبب کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود، ادامه داد: برقراری امنیت در جامعه با همکاری و هماهنگی مردم و نهادها و دستگاه‌های مختلف محقق می‌شود.

فرمانده انتظامی همدان امنیت پایدار امروز شهرستان را ناشی از برکت نظام جمهوری اسلامی و تلاش‌های شبانه‌روزی و روحیه ایثارگری نیروهای خدوم انتظامی در کنار سایر دستگاه‌های امنیتی دانست.

وی الگو‌سازی رفتار اجتماعی در جامعه را از مهم‌ترین برنامه‌های نیروی انتظامی برشمرد و ادامه داد: وظیفه نیروی انتظامی تنها حفظ و ایجاد امنیت  جامعه نیست بلکه این نیرو الگو‌سازی رفتار اجتماعی را نیز در جامعه عهد‌ه‌دار است.

وی به رسالت خطیر خانواده‌ها در ارتقای شاخص امنیت جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: امروز با تلاش جامعه استکباری خانواده به عنوان عنصر تحکیم‌بخش اجتماعی مورد هجمه و تهدید است که ضرورت دارد آسیب‌های این نظام اجتماعی شناسایی و برطرف شود که مشارکت بیشتر خانواده‌ها با نیروی انتظامی می‌تواند بسیاری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی را از بین ببرد.

انتهای پیام/89028/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول