اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 20 مهر تا 20 آبان صورت می‌گیرد

آمارگیری بیش از 4 هزار مسکن روستایی نمونه خراسان جنوبی

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: در طرح آمارگیری از مسکن روستایی از 4 هزار و 712 واحد مسکونی نمونه روستایی خراسان جنوبی آمارگیری می‌شود.

آمارگیری بیش از 4 هزار مسکن روستایی نمونه خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسن حسینی ظهر امروز در نشست خبری که در خصوص طرح آمارگیری از مسکن روستایی برگزار شد، اظهار داشت: بنیاد مسکن به عنوان متولی مسکن روستایی، اجرای طرح جامع بهسازی و نوسازی مسکن روستایی را برعهده دارد.

وی ادامه داد: در این راستا بنیاد مسکن بر مبنای سهمیه‌ای که به صورت سالیانه برای استان مشخص می‌شود، اقدام به مقاوم‌سازی واحدهای فرسوده روستایی می‌کند.

اجرای طرح آمارگیری از مسکن روستایی هر 5 سال

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن خراسان جنوبی تصریح کرد: اجرای هرچه بهتر این طرح نیازمند در اختیار داشتن آمار دقیق و شفاف از وضعیت کمی و کیفی مسکن در سطح روستاهای کشور است.

حسینی با بیان اینکه یکی از راه‌هایی که می‌توان از طریق آن به چنین آماری‌هایی دست یافت، طرح آمارگیری از مسکن روستایی است، متذکر شد: این طرح هر پنج سال یک بار توسط بنیاد مسکن در سطح روستاهای کشور اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: این طرح در خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور از 20 مهرماه آغاز و تا 20 آبان‌ماه سال جاری ادامه دارد.

آمارگیری بیش از 211 هزار  واحد مسکونی نمونه کشور

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن خراسان جنوبی از آمارگیری از 211 هزار و 684 واحد مسکونی نمونه کشور در این طرح خبر داد و افزود: همچنین در این طرح از هشت هزار و 445 آبادی نمونه کشور آمارگیری می‌شود.

حسینی سهمیه خراسان جنوبی در این طرح را 308 آبادی عنوان کرد و گفت: در این طرح از چهار هزار و 712 واحد مسکونی نمونه روستایی خراسان جنوبی آمارگیری می‌شود.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه این طرح هر پنج سال اجرا می‌شود به طور حتم اطلاعات آماری موجود دچار تغییر شده و در نتیجه دسترسی به هنگام و به روز از وضعیت کمی و کیفی مسکن در روستاها اجتناب‌ناپذیر است.

بازخورد فعالیت‌های بنیاد مسکن مشخص می‌شود

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن خراسان جنوبی به مزایای اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: با انجام این طرح آمار دقیقی از وضعیت فعلی واحدهای مسکونی روستایی به دست می‌آید و بازخورد فعالیت‌های بنیاد مسکن مشخص می‌شود.

حسینی اذعان داشت: همچنین بر مبنای نتایج به دست آمده و تحلیلی که از این نتایج صورت می‌گیرد، هم کاستی‌های قبلی مشخص می‌شود و هم می‌توان یک برنامه جامع و کلی را به عنوان چشم‌انداز توسعه مسکن روستایی و مقاوم سازی واحدهای فرسوده تنظیم کرد.

همکاری 60 نفر در طرح آمارگیری مسکن روستایی

وی خاطرنشان کرد: 60 نیرو شامل 35 نفر به صورت مستقیم و 25 نفر به صورت غیرمستقیم آمارگیری در روستاها را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/69019/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول