اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

کودکان ظرفیت عظیم پیشرفت کشور هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: کودکان و نوجوانان به عنوان نسل آینده این نظام ذخیره‌های ارزشمند توسعه، پیشرفت واقعی این کشور و استقلال همه‌جانبه آن هستند.

کودکان ظرفیت عظیم پیشرفت کشور هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمودزاده عصر امروز در گرامیداشت روز جهانی کودک در دیدار با جمعی از کودکان و خردسالان در اردبیل اظهار داشت: کودکان با احترام به معلمان، پدر و مادر خود و خوب درس خواندن در آینده کشور نقش مؤثری دارند.

وی تصریح کرد: ما باید این ظرفیت عظیم را قدر بدانیم و بکوشیم با همکاری و همدلی خانواده‌ها ظرفیت عظیم کودکان و نوجوانان را شکوفا کرده و به بالندگی برسانیم.

محمودزاده ضرورت تقویت و توسعه مراکز پیش دبستانی را به عنوان مبدأ آغازین تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان یادآور شد و خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش با توجه جدی به این مراکز سعی می‌کند خواسته‌ها و مطالبات آموزشی، پرورشی و تربیتی نسل آینده را تأمین کرده و تقویت کند.

این مسئول با بیان اینکه نباید آموزش‌ها تنها به برخی اقدامات سرگرم‌کننده و تفریحی خلاصه شود، اضافه کرد: چه بهتر است که کودکان ما از همان دوران کودکی با آموزه‌های دینی، ارزشی و عقیدتی آشنا شوند و در چارچوب مبانی دینی و ارزشی تربیت پیدا کنند.

وی با قدردانی از مربیان و معلمان دلسوز در مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی بیان کرد: این قشر به عنوان سنگ زیربنای تربیت یک نسل سالم و صالح دارای نقش برجسته‌ای هستند که باید همیشه حرکتشان مثبت و سازنده باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل آموزش و پرورش استان به مناسبت 16 مهر روز جهانی کودک با کودکان خردسال در محل دفترش دیدار کرد و با اهدای جوایزی، روز جهانی کودک را تبریک گفت.

در این دیدار که رویا محمدحسینی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اردبیل نیز حضور داشت، کودکان به همخوانی سوره کوثر و شعر پرداختند و در پایان با هم روز جهانی کودک مبارک باد را سر دادند.

در سال 1946 بعد از جنگ جهانی دوم در اروپا، انجمن عمومی سازمان ملل به منظور حمایت از کودکان مرکز یونیسف را که ابتدا انجمن بین‌المللی ویژه کودکان سازمان ملل نام گرفت، ایجاد کرد و در سال 1953 یونیسف (United Nations International Emergency Fund ) یکی از بخش‌های دائمی در سازمان ملل شد و روز هشت اکتبر مصادف با 16 مهر «روز جهانی کودک» نامگذاری شده است و در مقدمه کنوانسیون حقوق کودک آمده است که: «کودک باید در فضایی سرشار از خوشبختی، محبت و تفاهم بزرگ شود».

یونیسف اعلام داشته که تنها با اختصاص پنج دلار برای هر کودک می‌توان جان 90 درصد از کودکانی را که سالانه می‌میرند، نجات داد و برای بهبود چشمگیر زندگی کودکان جهان سوم کافی است که فقط مبلغ شش هفته بودجه تسلیحاتی جهان هزینه شود.

وظیفه انجمن کمک به کودکان (یونیسف)، مراقبت از کودکان و بر آوردن نیازهای اولیه آنها در سال‌های ابتدایی زندگی، ترغیب و تشویق والدین به تعلیم فرزندان و همچنین تلاش این انجمن برای کاهش بیماری، مرگ و میر در کودکان و حمایت از آنها هنگام جنگ و حوادث طبیعی و... است.

انتهای پیام/62007/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول