اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در حاشیه مراسم نصب نماد صلح‌طلبی کودکان ایران در اصفهان اعلام شد

آقای بان‌کی‌مون! ما کودکان بیشتر از همه قربانی جنگ آدم بزرگ‌ها هستیم

جمعی از کودکان اصفهانی در حاشیه مراسم نصب نماد صلح‌طلبی کودکان ایران در نامه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل، آورده‌اند: آقای بان‌کی‌مون! ما کودکان بیشتر از همه قربانی جنگ آدم بزرگ‌ها هستیم، بدون آن که نقشی در جنگ‌ها داشته باشیم.

آقای بان‌کی‌مون! ما کودکان بیشتر از همه قربانی جنگ آدم بزرگ‌ها هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، جمعی از کودکان اصفهانی در حاشیه مراسم نصب نماد صلح‌طلبی کودکان ایران در نامه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل، خواستار حمایت از حقوق کودکان درگیر جنگ در دنیا شدند.

در این نامه آمده است: آقای بان کی‌مون! ما از جنگ بیزاریم، ما حتی دوست نداریم پدر و مادرمان با هم قهر کنند چون فکر می‌کنیم این هم یک جنگ کوچک است، ما امضاکنندگان این نامه اعلام می‌کنیم دیگر حتی در دیکته‌ها و مشق‌مان هم نمی‌خواهیم از جنگ و ترور و اشغال بنویسیم، و به جای همه این کلمات خیلی خیلی بد فقط می‌نویسیم صلح، دوستی، آشتی، مهربانی ... آنقدر می‌نویسیم تا فقط صلح نمره 20 بگیرد.

این نامه می‌افزاید: ما کودکان دنیاییم؛ همه از دوست داشتن ما حرف می‌زنند اما واقعا کسی به فکر ما هست، آدم بزرگ‌ها از کودکیشان دور شده اند، آنقدر دور که حتی دیگر خواب دریا و آسمان را هم نمی‌بینند. یادشان رفته که روزی دست‌هایشان پر از شاپرک‌های مهربانی بود.

در ادامه این نامه آمده است: ما کودکان بادبادک‌های دعا را از هر جای دنیا به آسمان می‌فرستیم تا خدا آنها را ببیند و صلح و دوستی را به دلها برگرداند، چقدر آشتی خوب است، وقتی هوای صلح را نفس بکشیم همه شبیه هم می‌شویم و با هم دنبال بهشت می‌گردیم. بیایید دوباره خودمان را به خدا برسانیم.

کودکان در این نامه افزودند: آقای بان کی مون! ما کودکان بیشتر از همه قربانی جنگ آدم بزرگ‌ها می‌شویم، بدون آن که نقشی در جنگ‌ها داشته باشیم، می‌گویند شما رئیس سازمانی هستید که نمایندگان تمام دنیا در آن جمع می‌شوند، به آنها دیکته بگویید و وادارشان کنید از صلح بنویسند. به آنها درس تاریخ بدهید و به یادشان بیاورید که ما همه پیروان پیامبران آسمانی هستیم که درس بزرگشان مهر ورزیدن و صلح بود.

در ادامه این نامه آمده است: آقای بان کی مون! به نمایندگان همه دنیا بگوئید انشاء از آشتی و دوستی بنویسند، دستور بدهید نقاشی بکشند درمورد دوست داشتن. بگویید کودکان دنیا دارندگان بمب‌ها را دوست ندارند، بگویید برای دوست شدن با کودکان دنیا اول باید تمام بمب‌های شیمیایی را دور بریزند.

در خاتمه این نامه می‌افزاید: آقای بان کی مون! ما از شما که رئیس هستید می‌خواهیم دستور بدهید یک سازمان بزرگ و قدرتمند تشکیل شود تا از حقوق کودکان درگیر جنگ دنیا دفاع کند. شما بخواهید، ما هم دعا می‌کنیم و خدا هم حتما کمک می‌کند. ما منتظریم تا عطر دلنشین گل صلح و دوستی در تمام دنیا بپیچد. در پایان از همه بزرگ‌ترها هم که همراه ما نامه را امضاء می‌کنند.

انتهای پیام/63012/صا/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول