اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی قزوین:

دانشگاه در تولید و حفظ امنیت اثرگذار است

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: دانشگاه می‌تواند در فرآیند تولید و حفظ امنیت در جامعه نقش مؤثری ایفا کند.

دانشگاه در تولید و حفظ امنیت اثرگذار است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدرضا میرحیدری پیش از ظهر امروز در همایش رمز موفقیت در زندگی دانشجویی که در سالن اجتماعات شهدای گمنام دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین با حضور جمع زیادی از دانشجویان این دانشگاه برگزار شد، دانشگاه و قشر دانشجو را در فرآیند تولید و حفظ امنیت جامعه اثرگذار و نقش‌آفرین خواند.

میرحیدری با بیان اینکه رویکرد پلیس در تأمین امنیت، از برخوردهای نظامی و انتظامی صرف به دانش‌محوری و جامعه‌محوری تبدیل شده است، اظهار کرد: به واسطه مشارکت قشرهای جامعه و مردم، امنیت ایران نسبت به دیگر کشورها جایگاه ویژه‌ای دارد و قشر دانشجو نیز در تأمین امنیت پایدار و رسیدن به این جایگاه نقش‌آفرینی می‌کند.

وی با بیان اینکه در ساختار فرهنگی همه کشورها دانشگاه از مهم‌ترین و اثرگذارترین بخش‌ها در پیشرفت کشور و ارتقای امنیت به شمار می‌رود، ادامه داد: در جمهوری اسلامی ایران که درصد قابل توجهی از آن را طیف دانشجویی تشکیل می‌دهد و به ویژه استان قزوین با اختصاص داشتن 10 درصد جمعیت آن به قشر دانشجو، این ظرفیت می‌تواند در زمینه تقویت امنیت نقش به خصوصی ایفا کند.

فرمانده انتظامی قزوین ضمن حائز اهمیت خواندن کارکرد دانشگاه در ابعاد مختلف در راستای ارتقای سطح امنیت استان و کشور، بیان کرد: این کارکرد در دو حوزه شامل تربیت نیروهای متخصص برای تصدی مسئولیت‌ها و نیز آگاهی دادن به دیگر قشرها در خصوص وظایف آنان در زمینه تولید امنیت دارای اهمیت است.

میرحیدری خاطرنشان کرد: در بخش نخست نقش دانشگاه به عنوان نهادی بی‌بدیل در ارتقای سطح آموزشی جامعه، تربیت نیروهای متخصص علمی و عناصر ماهر در حوزه‌های صنعتی، اقتصادی و نظامی برای تصدی مسئولیت‌ها در بخش‌های اداری و خدماتی قابل توجه است.

وی تصریح کرد: دومین دیدگاه که اثر آن از بخش نخست هم کمتر نیست، تربیت قشرهای مختلف جامعه و اطلاع‌رسانی به آنان در خصوص سهم داشتن در تولید امنیت است.

فرمانده انتظامی قزوین با بیان اینکه امنیت محصول تلاش تک تک افراد جامعه است، یادآور شد: دستگاه امنیتی و پلیس به تنهایی قادر به تولید امنیت نیست و دانشجویان می‌توانند با آگاه کردن مردم در زمینه وظایف آنان در این حوزه، به ارتقای امنیت جامعه کمک کنند.

میرحیدری دانشگاه‌ها و دانشجویان را نوعی پشتوانه علمی در زمینه پیشگیری و کنترل جرایم دانست و گفت: پایدار بودن امنیت هر جامعه در گرو قوی بودن پشتوانه اجتماعی آن است و بدون این پشتوانه، امنیت میسر نمی‌شود.

وی اذعان کرد: چنانچه جامعه در تولید امنیت از درون خود جوششی نداشته باشد، امنیت آن ثابت و موقتی است؛ اما در صورتی که پایه‌گذاری آن به شکل محکم و درست صورت گیرد، امنیت جامعه استمرار دارد و قابل اطمینان است.

فرمانده انتظامی قزوین بیان کرد: اگر جامعه شامل دو بخش مجرمان، خلافکاران و بزهکاران از سویی و پلیس با پشتوانه عظیم اجتماعی از دیگر سو باشد و تک تک افراد و بخش‌های جامعه، پلیس را در ارتقای امنیت و انضباط اجتماعی یاری کنند، جامعه می‌تواند در مهار مجرمان، جرایم و رفع مصادیق ناامنی موفق شود.

میرحیدری افزود: در چنین حالتی مجرمان، ضعیف و خود به خود قابل کنترل می‌شوند و پلیس می‌تواند امنیت پایدار را در جامعه استقرار دهد.

انتهای پیام/77011/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول