اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان راور:

وظایف و خدمات دامپزشکی برای جامعه ناشناخته است

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان راور گفت: وظایف و خدمات دامپزشکی برای جامعه ناشناخته است.

وظایف و خدمات دامپزشکی برای جامعه ناشناخته است

علیرضا اسلامی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در راور اظهار داشت: خدمات و وظایف دامپزشکی و ضرورت آشنایی هر چه بیشتر مردم با این ارگان مهم و خدمتگزار بر سلامت جامعه بسیار تأثیرگذار است.

وی تصریح کرد: گستردگی وظایف و خدمات دامپزشکی برای تعداد زیادی از افراد جامعه ناشناخته مانده است؛ به طوری که این حرفه رابطه مستقیم با بهداشت و سلامت جامعه دارد.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان راور در رابطه با تاریخچه روز ملی دامپزشکی گفت: در سال 1369 به دنبال پیگیری دامپزشکان برای اختصاص روزی از سال در تقویم رسمی کشور به نام روز ملی دامپزشکی، مهر ماه را به عنوان ماهی شایسته انتخاب و روز 14 این ماه به عنوان روز دامپزشکی معین شد.

اسلامی به اهم وظایف قانونی دامپزشکی و خدمات قابل ارائه در شهرستان راور پرداخت و گفت: تامین بهداشت دام کشور از طریق پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های همه‌گیر و قرنطینه‌ای دام، بررسی بیماری‌های دامی و شناسایی مناطق و منابع آلوده و راه‌های سرایت بیماری‌ها، کمک به ارتقای سطح بهداشت عمومی از طریق نظارت بهداشتی بر کشتارگاه‌ها و مراکز بسته‌بندی و تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی از فعالیت‌های اصلی دامپزشکی راور است.

وی با بیان وظایف دیگر دامپزشکی از جمله‌ همکاری با وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در امر مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و دام، همکاری با مراکز ذیربط در امر آموزش و ترویج بهداشت دام به دامداران، همکاری با مراکز ذیربط در امر آموزش و ترویج بهداشت دام به دامداران و تقویت و توسعه بخش خصوصی دامپزشکی را از خدمات برجسته سال جاری نام برد.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان راور با اشاره گستردگی شهرستان راور به عنوان دومین شهرستان از لحاظ وسعت در استان کرمان کمک بیش از پیش مسئولان را برای تامین امکانات لازم برای رسیدگی بهتر به روستاهای شهرستان خواستار شد.

اسلامی بیان داشت: در ایام هفته دامپزشکی مردم‌ شهر راور با مراجعه به شبکه دامپزشکی می‌توانند از مزایای معاینه رایگان برای دام‌های بیمار خود بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/2446/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول