بهاره رحمانی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: اداره کل بهزیستی قزوین با پیگیری مستمر و برنامهریزی دقیق تلاش میکند تا خط تلفن 123 اورژانس اجتماعی را بهزودی در شهرستان آبیک راهاندازی کند.
وی ادامه داد: هدف از راهاندازی خط تلفن اورژانس اجتماعی 123 ارائه سریع و به موقع خدمات بهزیستی در شرایط بحرانی به افراد مورد نیاز در همان مکان است.
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین در دسترس قرار دادن خدمات این اداره کل به آحاد مردم و ارائه خدمات ویژه به گروههای هدف را از اهداف دیگر راهاندازی خط تلفن 123 اورژانس اجتماعی نام برد.
رحمانی مداخله تخصصی مؤثر به منظور کاهش جرایم و جلوگیری از تشدید بحران، آسیبهای اجتماعی و کاهش صدمات، ارائه راهنماییهای لازم در خصوص فعالیتهای اداره کل بهزیستی به گروههای هدف و افراد نیازمند حمایت و ارجاع افراد مشمول دریافت خدمات به واحدهای خدمات اجتماعی سیار را از اهداف اختصاصی راهاندازی خط تلفن 123 اورژانس اجتماعی برشمرد.
این مسئول با بیان اینکه خط تلفن و تیم سیار 123 در شهرستان قزوین، تاکستان و بویین زهرا راهاندازی و فعال شده است، بیان کرد: این تیم سیار در چهار ماشین ون در استان قزوین به افراد مورد نیاز خدمات ارائه میدهند.
رفع مشکلات گروههای هدف بهزیستی با حضور تیم سیار 123
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه خط تلفن 123 اورژانس اجتماعی در سال 87 با هدف گزارش موارد کودکآزاری در این استان راهاندازی شده است، عنوان کرد: این خط تلفن به صورت سه رقمی تدوین شده تا کودکان راحتتر و سریعتر آن را یاد بگیرند و در صورت نیاز این سه عدد را شمارهگیری کنند.
رحمانی با اشاره به اینکه همزمان با راهاندازی خط یاد شده تیم سیار 123 نیز شروع به فعالیت کرده است، ابراز کرد: در این تیم از جمله یک روانشناس و مددکار در داخل ماشینهای ون مستقر شدند.
این مسئول تصریح کرد: به مرور زمان خط تلفن 123 اورژانس اجتماعی در بین جامعه هدف بهزیستی قزوین شناختهتر میشود و موضوعهایی مانند همسرآزاری، فرار کودکان و سالمند آزاری، کودکان کار و خیابانی و افراد بیخانمان به این خط اضافه شده است.
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: بیماران روانی، زنان و دختران در معرض آسیب و آسیبدیده اجتماعی، معلولان آزار دیده و افراد در معرض شرایط بحرانی و حاد از دیگر موارد اضافه شده به این خط تلفن بوده تا خدمات بهزیستی نیز به آنها ارائه شود.
رحمانی با بیان اینکه گروههای هدف آزار دیده با تماس خط تلفن 123 اورژانس اجتماعی مشکلات خود را مطرح میکنند، عنوان کرد: برخی از این مشکلات به صورت تلفنی برطرف و برخی دیگر به تیم سیار 123 ارجاع داده میشود.
این مسئول ادامه داد: تیم سیار یاد شده گزارشهای ارجاع شده را با حضور در مکان موردنظر رسیدگی و برطرف میکند.
انتهای پیام/77009/خ30/پو3002