اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهزیستی قزوین عنوان کرد

بیش از 2 هزار ناشنوا در چتر حمایتی بهزیستی قزوین

معاون پشتیبانی بهزیستی استان قزوین گفت: بیش از دو هزار و 700 ناشنوا در چتر حمایتی اداره کل بهزیستی استان قزوین قرار دارند.

بیش از 2 هزار ناشنوا در چتر حمایتی بهزیستی قزوین

رسول سیدی‌فر در حاشیه جشن ازدواج 22 زوج ناشنوا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: اداره کل بهزیستی استان قزوین به دو هزار و 707 ناشنوا خدمات مختلفی مانند مسکن، اشتغال، ازدواج و درمان ارایه می‌دهد.

وی با بیان اینکه فراهم کردن اشتغال پایدار و موثر برای ناشنوایان از جمله مهم‌ترین اهداف اداره کل بهزیستی استان قزوین است، بیان کرد: این اداره کل در راستای تحقق این هدف تلاش مضاعفی می‌کند تا جامعه هدف این اداره کل بتواند به صورت مستقل درآمد مالی کسب کند.

معاون پشتیبانی بهزیستی استان قزوین فراهم کردن شغل برای ناشنوایان در سطحی که آنان بتوانند با توانمند شدن از عهده آن حرفه برآیند را از برنامه‌های اداره کل یاد شده عنوان کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه ایجاد شغل‌های زود بازده هدف اداره کل بهزیستی استان قزوین نیست، ابراز داشت: این اداره کل با آموزش مهارت‌های لازم به ناشنوایان، آنان را برای انجام اشتغال توانمند و آماده‌سازی می‌کند. 

ایجاد اشتغال 20 درصد از ناشنوایان در قزوین

معاون پشتیبانی بهزیستی استان قزوین با اشاره به اینکه سال گذشته 20 درصد از دو هزار و 707 ناشنوا در بهزیستی استان قزوین دارای شغل بودند، یادآور شد: همچنین 25 درصد آنان از طریق نهضت مهر صاحب مسکن شدند.

وی با بیان اینکه ناشنوایان با توانمند شدن در شغلی می‌توانند تعاونی‌هایی برای خودشان ایجاد کنند، ابراز داشت: آنان با تحقق این مهم می‌توانند به صورت مستقل درآمد کسب کرده و نیازهای خود را برطرف کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه منابع مالی و انسانی دولتی پاسخگوی نیازها و مشکلات ناشنوایان نیست، بیان کرد: خیران و مشارکت‌های مردمی نقش بسزایی در رفع این مشکلات دارد.

سیدی‌فر به نقش خیران در رفع مشکلات جامعه هدف بهزیستی از جمله ناشنوایان اشاره کرد و گفت: هدایت نیت‌های نیک خیران برای رفع مشکلات این جامعه هدف مانند اشتغال، مسکن، ازدواج و ورزش از جمله موثرترین راهکارهای مطلوب است.

معاون پشتیبانی بهزیستی استان قزوین افزود: با تحقق این مهم می‌توان بیشتر مشکلات جامعه هدف بهزیستی را به خوبی در جامعه برطرف کرد.

انتهای پیام/77009/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول