اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان:

182 ناشنوا مستمری‌بگیر بهزیستی زنجان هستند

معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان گفت: 182 ناشنوا مستمری‌بگیر بهزیستی استان زنجان هستند.

182 ناشنوا مستمری‌بگیر بهزیستی زنجان هستند

فرهاد میرزایی امروز در گفت‌‌‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: هشتم مهر ماه به عنوان روز جهانی ناشنوایان نامگذاری شده است.

وی با اشاره به برگزاری جشن ناشنوایان در این روز تصریح کرد: ناشنوایان با برگزاری جشن در این روز از عموم مردم می‌خواهند به خواسته‌ها و برنامه‌های آنها احترام بگذارند و فرصت‌های برابر در جامعه را برای آنها فراهم کنند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان افزود: در حال حاضر انجمن جهانی ناشنوایان به عنوان یک سازمان غیر دولتی معرف 70 میلیون ناشنوا در جهان است.

وی 80 درصد از جمعیت ناشنوایان را متمرکز در کشورهای در حال توسعه برشمرد و اظهار داشت: در ایران سازمان بهزیستی وظیفه رسیدگی به امور ناشنوایان را بر عهده دارد و سعی می‌کند با ارتقا حقوق ناشنوایان حق استفاده از زبان اشاره، دسترسی به فرصت‌های برابر و داشتن جایگاه اجتماعی در زندگی را برای ناشنوایان فراهم کند.

میرزایی در ادامه از وجود یک‌هزار و 341 پرونده برای ناشنوایان در بهزیستی استان زنجان خبر داد و گفت: 182 ناشنوا از بهزیستی مستمری دریافت می‌کنند.

وی چرخه حمایتی ناشنوایان را یکی از راه‌های کمک به آنها معرفی کرد و خاطرنشان کرد: تعداد بسیاری از ناشنوایان از خدمات موردی و چرخه حمایتی چون وسایل کمک توانبخشی نظیر سمعک، کمک هزینه کاشت حلزون، هزینه‌های تحصیلی، حمایت‌های مالی، معیشتی، درمانی، تهیه مسکن و امور مربوط به اشتغال بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/73005/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول