اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهزیستی سیستان و بلوچستان:

بیش از 10 هزار سالمند زیر پوشش بهزیستی سیستان و بلوچستان قرار دارند

معاون توانبخشی بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: 10 هزار و 416 سالمند زیر پوشش خدمات حمایتی و رفاهی، مراقبتی، فرهنگی، آموزشی و پیشگیری سازمان بهزیستی هستند.

بیش از 10 هزار سالمند زیر پوشش بهزیستی سیستان و بلوچستان قرار دارند

زهرا بامری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: خدمات تخصصی به سالمندان نیازمند به سه صورت خدمات در منزل، مراقبت در مراکز شبانه روزی و ارائه خدمات در مراکز روزانه توسط مراکز غیردولتی ارائه می‌شود.

معاون توانبخشی بهزیستی سیستان و بلوچستان بیان کرد: هم اکنون چهار مرکز نگهداری سالمندان در زابل، سراوان و زاهدان فعال هستند.

وی اذعان داشت: اجرای طرح توانمندسازی سالمندان در یکی از مناطق حاشیه‎ای زاهدان، اجرای طرح مراقبت در منزل در شهرستان زابل، پیگیری برای تخصیص اعتبار برای افزایش ظرفیت‌های مراکز موجود و تاسیس مراکز جدید، پیگیری برای تاسیس شورای سالمندان استان به ریاست استاندار محترم و دبیری سازمان بهزیستی استان و همچنین در پی آن تاسیس بنیاد فرزانگان در استان از جمله اقدامات در دست اجرا برای رفاه سالمندان است.

بامری اضافه کرد: در جامعه ما و با تکیه بر فرهنگ غنی ایرانی اسلامی، سالمندان از جایگاه باارزش و رفیعی برخوردارند و نگاه مردم ما به سالمند نگاهی مبتنی بر احترام، عزت و تکریم است.

معاون توانبخشی بهزیستی سیستان و بلوچستان یادآور شد: آنچه که در رابطه با سالمندان حائز اهمیت است این است که بدانیم سالمندی و بازنشستگی خروج از چرخه زندگی نیست بلکه به معنای فصل جدیدی از زندگی محسوب می‌شود و از این رو باید بتوانیم از این سرمایه‎های واقعی اجتماعی و فرهنگی استفاده کنیم و همچنین با حمایت‎های عاطفی و مادی از آنان این دوران را تبدیل به دوران سرزندگی و نشاط و عزت و شکوه شود.

این مسئول عنوان کرد: سازمان بهزیستی برحسب وظیفه ذاتی خود خدمات مختلفی را در دو سطح عمومی و تخصصی به این قشر عزیز ارائه می‌کند و همچنین نیز برنامه‎هایی برای آتی در حوزه فرهنگی و اجتماعی و جلب مشارکت همه دستگاه های مرتبط در دستور کار دارد.

وی گفت: هم‎اکنون بیش از 10 هزار و 416 نفر از افراد زیر پوشش سازمان بهزیستی در استان سالمند هستند که از تمام خدمات حمایتی، رفاهی، فرهنگی و توانمندسازی استفاده می‎کنند.

بامری اذعان داشت: در شکل تخصصی خدمات مورد نیازسالمندان به صورت مراکز شبانه روزی مراکز روزانه و مراکز خدمات در منزل به متقاضیان ارائه می‎شود، همچنین از جمله اهداف آتی سازمان گسترش طرح توانمندسازی و مراقبت در منزل است.

وی ادامه داد: شاید در گذشته صرفا حمایت‎های مادی و جسمانی از سالمندان مد نظر بوده اما باید به این مهم توجه کرد که توانمندسازی اجتماعی و فرهنگی از جمله ضرورت‌های جامعه است.

معاون توانبخشی بهزیستی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: رعایت و آموزش شیوه زندگی سالمندی سالم و ترویج موارد ضروری از قبیل بهداشت فردی ورزش مناسب، تغذیه مناسب، عدم مصرف دخانیات و حضور فعال در جامعه و خانواده از نکات مهم این دوره است.

این مسئول بیان داشت: امیدواریم بتوانیم با تغییر نگرش جامعه به سالمندان و فرهنگ سازی بتوانیم از ظرفیت‎‌ها و تجارب باارزش آنان استفاده کنیم.

وی افزود: همچنین از دیگر برنامه‎های پیش روی سازمان بهزیستی در این زمینه تشکیل شورای سالمندان و نیز بنیاد فرزانگان است با همکاری مسئولان امیدواریم بتوانیم با همکاری بین بخشی همه دستگاه‌های مربوطه با ارائه خدمات مفید و مطلوب به حفظ شان و منزلت سالمندان کمک کنیم.

انتهای پیام/75004/خ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول