اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توان‎بخشی بهزیستی استان سمنان خبر داد

پرداخت مستمری به 1500 خانوار زیر پوشش بهزیستی سمنان

معاون توان‎بخشی اداره کل بهزیستی استان سمنان گفت: پرداخت مستمری به خانواده‏‌های نیازمند زیر پوشش این اداره‌کل در استان سمنان، از مرز یک‌هزار و 503 خانوار فراتر رفت.

پرداخت مستمری به 1500 خانوار زیر پوشش بهزیستی سمنان

اعظم نقیبی امروز در گفت‏‌وگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: پرداخت مستمری به خانواده‌‏های نیازمند زیر پوشش این اداره‌کل در استان سمنان تا ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 هیچ سابقه‌‏ای در استان سمنان نداشت.

وی تصریح کرد: این فعالیت‌‏ها از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در استان سمنان آغاز شد تا آنجا که با آغاز فعالیت‌‏های دولت نهم در سال 1384 این رقم در استان به 723 خانوار رسید.

معاون توان‎بخشی اداره‌کل بهزیستی استان سمنان گفت: با فعالیت‏‌های انجام شده در دولت‏‌های نهم و دهم، پرداخت مستمری به خانواده‌‏های نیازمند زیر پوشش این اداره‌کل در استان سمنان، از مرز یک‌هزار و 503 خانوار فراتر رفت.

صدور مجوز کار در کارگاه‎های تولیدی حمایتی استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، اعضای انجمن‎های توان‎بخشی بهزیستی استان سمنان در شرکت شهرک‎های صنعتی استان سمنان حضور یافتند.

در این جلسه که مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‎های صنعتی سمنان نیز حضور داشت، معاون توان‎بخشی بهزیستی استان سمنان به اهمیت اشتغال معلولان تأکید کرد.

نقیبی با بیان اینکه در آستانه سوم مناسبت جهانی هفته نابینایان، ناشنوایان و سالمندان در مهرماه هستیم، افزود: ارائه درخواست‎های اعضای انجمن‎های جسمی حرکتی، نابینایان و ناشنوایان سبب آشنایی بیشتر مسئولان با توانمندی‎های منحصربه‌فرد معلولان و بیان مطالبات آنان می‎شود.

وی حرفه‎آموزی کودکان معلول را در دستور کار بهزیستی اعلام و خاطرنشان کرد: صدور مجوز کار در کارگاه‎های تولیدی حمایتی، تسهیل در فرآیند جذب و به‌‏کارگیری معلولان توانمند، با حمایت‎های بیمه‎ای اعتبارات کارفرمایی از سوی بهزیستی امکان‎پذیر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت شهرک‎های صنعتی سمنان، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، حضور در جمع معلولان نخبه را سبب آشنایی با توانمندی‎ها و ارائه خدمات گسترده و مناسب‎تر به آنان دانست.

محمدرضا صادقی صنایع دستی را در مشاغل خانگی حائز اهمیت برشمرد و گفت: کار در منزل و در محیط امن خانواده سبب آرامش روان افراد با معلولیت‎های گوناگون می‎شود.

در پایان هر یک از اعضای انجمن‎های حاضر در جلسه با بیان درخواست‎ها و مشکلات انجمن مربوطه، بر تقویت ارتباط معلولان و مسئولان، تأمین فضا برای برگزاری دوره‎های آموزشی و جذب سرمایه‎گذاران خیر در بخش جذب و به کارگیری معلولان تأکید کردند.

انتهای پیام/2249/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول