اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

آغاز خدمت‌رسانی شورای شهر کرمان

با تشکیل نخستین جلسه شورای اسلامی شهر کرمان پس از انتخاب شهردار و رؤسای کمیسیون‌ها، کار خدمت‌رسانی شورا رسماً کلید خورد.

آغاز خدمت‌رسانی شورای شهر کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اعضای شورای اسلامی شهر کرمان در نشست عمومی شب گذشته، برگزاری نشست‌های مردمی در محله‌های مختلف را برای پنج‌شنبه آخر هر ماه تصویب کردند.

نخستین جلسه شورای عمومی شهر کرمان پس از انتخاب شهردار و تعیین رؤسای کمیسیون‌های تخصصی شب گذشته در حالی برگزار شد که علی منصوری تنها عضو غائب در این نشست بود.

اعضای شورای اسلامی شهر کرمان قرار بود در نشست عمومی این هفته مصوبه‌های کمیسیون‌ها را تصویب نهایی کنند و نماینده شورا برای شورای اسلامی شهرستان و همچنین نماینده شورا برای ادارات و سازمان‌ها هم توسط آن‌ها مشخص شود.

آغاز جلسه شورا با تلاوت قرآن توسط سخنگو

جلسه عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط سخنگوی این شورا آغاز شد.

حجت‌الاسلام محمد ربانی پس از قرائت قرآن با تسلیت شهادت جوادالائمه (ع) گفت: امام جواد (ع) می‌فرماید «فردی که ترک کردن عجله، مشورت کردن و به هنگام تصمیم‌گیری توکل بر خدا را رعایت کند، پشیمان نمی‌شود».

وی همچنین اول ذی‌‌الحجه سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) را تبریک گفت.

تذکر رئیس شورا به اعضای بی‌انضباط

با توجه به این‌که بعضی از اعضای شورای اسلامی شهر کرمان در نشست شب گذشته با تاخیر حاضر شدند، رئیس شورا نسبت به این موضوع عکس‌العمل نشان داد و گفت: جلسه امشب با تاخیر آغاز شد و از دوستان می‌خواهم که به موقع در جلسه حاضر شوند.

فتح‌الله مویدی با بیان این‌که شهر کرمان دارای چهار منطقه شهری است، گفت: خانه‌های خشت و گلی و مخروبه‌ای در بعضی از خیابان‌های اصلی شهر کرمان وجود دارد که باید به مالکان این خانه‌ها برای بازسازی منازل مذکور اخطار داده شود.

وی عنوان کرد: در صورت عدم توجه مالکان خانه‌های مخروبه، شهرداری بر اساس قانون نسبت به بهسازی این مکان‌ها اقدام کرده و سپس هزینه‌های صورت گرفته به همراه سود آن را از مالکان خانه‌ها دریافت می‌کند.

مویدی با بیان این‌که قیمت هر تن آسفالت از 40 هزار تومان در دوره نخست شوراهای اسلامی به یک میلیون و 470 هزار تومان در دوره فعلی شورا افزایش یافته است، افزود: برای کوچه‌هایی که عرض آن‌ها کمتر از 12 متر است از خودیاری مردم استفاده می‌شود.

وی همچنین در مورد نصب تابلوها در سطح شهر اظهار داشت: نصب تابلوها باید در حد و اندازه استانداردها باشد تا به زیباسازی شهر کمک کند.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان ادامه داد: کمیسیون‌های تخصصی شورا باید با حضور دو سوم اعضا تشکیل شود چرا که در غیر این صورت مصوبات اعتبار ندارد.

نقشه شورایی‌ها برای خانه‌های مخروبه کرمان

محمدیاسین پنجعلی‌زاده رئیس کمیسیون حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر کرمان از پیگیری اعضای این کمیسیون در زمینه بحث مربوط به هزینه‌های پرداختی اتباع و مهاجران خارجی به شهرداری خبر داد.

در این نشست همچنین رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و بافت قدیم شورای اسلامی شهر کرمان اظهار داشت: شناسایی خانه‌ها و زمین‌های مخروبه در سطح شهر کرمان در دستور کار این کمیسیون قرار گرفته است.

ایرانمنش افزود: شهرداری برای بهبود وضعیت خانه‌های مخروبه سطح شهر کرمان اقدام به حصارکشی اطراف خانه‌ها و زمین‌های مخروبه می‌کند تا این امر زیباسازی شهر را به دنبال داشته باشد.

وی با بیان این‌که استفاده از پل‌های پیاده توسط مردم در شهر کرمان مطلوب نیست، تصریح کرد: فرهنگسازی در مورد استفاده از پل‌های عابر پیاده انجام می‌شود و برای استفاده بیشتر از این پل‌ها اقدام به نرده‌گذاری در فاصله 500 متری از هر سوی پل‌ها می‌کنیم.

ایرانمنش همچنین از رسیدگی به نامه شهروندان کرمان در زمینه پیشنهادات ترافیکی در کمیسیون معماری، شهرسازی و بافت قدیم شورای اسلامی شهر کرمان خبر داد و خاطر نشان کرد: این پیشنهادات به شورای ترافیک استان کرمان ارسال شد تا نتیجه نهایی را اعلام کنند.

مهنوش مؤمنی یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر کرمان هم در این نشست از مصوبه کمیسیون بهداشت، پسماند و محیط زیست این شورا مبنی بر برگزاری نشستی با موضوع شناسایی آسیب‌های مرتبط با حوزه تخصصی فعالیت این کمیسیون با حضور مسئولان مربوطه خبر داد.

رسیدگی به مشکلات مردم در اولویت قرار دارد

در این نشست رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرمان با بیان این‌که تعداد نامه‌های رسیده و مراجعات به این کمیسیون بسیار زیاد است، اظهار داشت: رسیدگی به مشکلات مردم در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

رویا دیوان‌بیگی عنوان کرد: اهالی شهرک شهید ایرانمنش شهر کرمان درخواست ادامه روند ساخت زمین چمن این محله را داشتند که این خواسته به شهرداری ارجاع شد.

وی خاطر نشان کرد: در گذشته این نکته مطرح می‌شد که بانوان از فضاهای اختصاصی ویژه زنان استقبال نمی‌کنند اما استقبال بسیار خوب بانوان کرمانی از پارک بانوان و فرهنگسرای بانوان خلاف این ایده را ثابت کرد.

روح و هویت یک شهر به افراد جامعه بستگی دارد

رئیس کمیسیون اجتماعی، جوانان و ورزش شورای اسلامی شهر کرمان هم در این نشست اظهار داشت: امیدواریم با کار تخصصی اعضای این کمیسیون گام‌های مطلوبی برای رفاه حال شهروندان کرمانی برداریم.

زهرا لری افزود: مسائل اجتماعی به دنبال توسعه شهرنشینی و پیچیدگی شهرها اهمیت خود را نشان می‌دهد و روح و هویت یک شهر و فرهنگ جامعه به افراد اجتماع، هنجارها و ارزش‌های اجتماعی بستگی دارد.

وی تصریح کرد: نقاط مشترکی بین کمیسیون اجتماعی، جوانان و ورزش شورای اسلامی شهر کرمان و سایر کمیسیون‌های تخصصی این شورا وجود دارد که در این راستا بعضی از جلسات باید به صورت مشترک برگزار شود.

این عضو شورای اسلامی شهر کرمان اظهار داشت: با توجه به مشکلات، مسائل و آسیب‌های اجتماعی که دامنگیر جامعه شده باید هماهنگی لازم صورت گیرد تا شورای شهر بتواند حلقه مفقوده مسائل اجتماعی را شکل دهد.

لری افزود: بررسی وضعیت حفظ و ساماندهی میراث فرهنگی و گردشگری از نظر بهداشت و سلامت، غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان، بررسی حاشیه‌نشینی و عوارض آن، توسعه کمی و کیفی فضاها و برنامه‌های اجتماعی و احداث خانه‌های فرهنگ و شهروند در دستور کار کمیسیون اجتماعی، جوانان و ورزش شورای اسلامی شهر کرمان قرار دارد.

اردوگاه متکدیان کرمان باید تغییر مکان بدهد

وی با اشاره به بررسی وضعیت اردوگاه متکدیان کرمان در کمیسیون اجتماعی، جوانان و ورزش شورای اسلامی شهر کرمان اظهار داشت: جابه‌جایی اردوگاه متکدیان از منطقه سرآسیاب کرمان باید به صورت جدی از سوی اعضای شورای شهر پیگیری شود.

لری تصریح کرد: وجود اردوگاه متکدیان در محدوده شهری توجیه ندارد و حق مردم سرآسیاب نیست که این اردوگاه در جوار منازل آن‌ها باشد.

فضاهای فرهنگی و ورزشی برای بانوان کرمانی گسترش می‌یابد

در این نشست رئیس کمیسیون بانوان، خانواده و مشارکت‌های مردمی شورای اسلامی شهر کرمان گفت: گسترش فضاهای فرهنگی و ورزشی برای بانوان کرمانی توسط این کمیته پیگیری می‌شود.

زهرا ایرانمنش با بیان این‌که ما مدیون مردم هستیم از اعضای شورای اسلامی شهر کرمان خواست در زمینه برگزاری نشست‌های مردمی در محله‌های شهر اقدام کنند.

وی راه‌اندازی شورای مشورتی بانوان و احداث فرهنگسرای دختران را از جمله برنامه‌های کمیسیون اجتماعی، جوانان و ورزش شورای اسلامی شهر کرمان برشمرد.

این عضو شورای اسلامی شهر کرمان اظهار داشت: فضاهای فرهنگی و هنری شهرداری کرمان با استقبال 90 درصدی بانوان و حدود 10 درصدی آقایان مواجه شده است که باید فضای بیشتری در اختیار زنان و دختران قرار گیرد.

ایرانمنش همچنین خواستار برگزاری آیین تجلیل از اعضای دوره سوم شورای اسلامی شهر کرمان توسط اعضای دوره چهارم شورای اسلامی شهر کرمان شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و آی‌تی شورای اسلامی شهر کرمان اظهار داشت: شورای اسلامی شهر و شهرداری با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر مسائل فرهنگی، باید فرهنگ‌محور باشد و بودجه مناسبی به فعالیت‌های فرهنگی اختصاص یابد.

صدیقه زاهدی افزود: غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان با برگزاری جشنواره‌های محلی انجام شود.

بررسی ابهامات نقشه‌های ساختمانی کرمان در شورای شهر

در این نشست همچنین سعید گیلانی عضو کمیسیون معماری، شهرسازی و بافت قدیم و فنی و کمیسیون عمرانی شورای اسلامی شهر کرمان ادامه داد: اعضای شورای شهر کرمان مصوب کردند که نشستی با حضور اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی با موضوع رفع مشکلات و ابهامات نقشه‌های ساختمانی شهر کرمان برگزار شود.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر کرمان از رسیدگی به چند خواسته مردمی در مورد تغییر مسیر یکی از دوربرگردان‌‌های شهر کرمان و پارکینگ ممنوع یکی از محله‌ها در این کمیسیون خبر داد.

علی‌اکبر مشرفی اظهار داشت: در کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر کرمان پیشنهادات مؤسسه مهرآوران در مورد اجرای طرح بادگیر 120 متری در میدان نخست هفت باغ علوی، احداث برج ستاره برای نگهداری آثار باستانی در میدان سرآسیاب و ساخت پل روگذر در خیابان شریعتی کرمان برای ایجاد حمل و نقل ریلی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش فارس، اعضای شورای شهر کرمان به علت این‌که در یادواره شهدای خلبان استان کرمان حضور یابند، بحث انتخاب نماینده شورا برای شورای اسلامی شهرستان و همچنین نماینده شورا برای ادارات و سازمان‌ها را به نشست آتی شورا موکول کردند.

===============

گزارش از مهسا حقانیت

عکس‌ها از محسن رجب‌پور

===============

انتهای پیام/80019/م40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول