اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کاشان:

شوراهای امر به معروف مسئول ترویج معروفات در ادارات هستند

معاون ادارات و کارخانجات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کاشان گفت: شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات رسالت گسترش فرهنگ دینی، ترویج معروفات و جلوگیری از وقوع منکرات را در ادارات و نهادها عهده‌دار هستند.

شوراهای امر به معروف مسئول ترویج معروفات در ادارات هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمد رضوان‌نژاد صبح‌ امروز در نشست هم‌اندیشی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان با اشاره به حدیثی از مولای متقیان در خصوص جایگاه امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: زمانی که امیر مؤمنان همه واجبات را به قطره‌ای در برابر اقیانوس بزرگ امر به معروف و نهی از منکر تشبیه می‌کنند و حتی مرتبه آن را از جهاد که اوج ایثار یک مسلمان در راه حق است بالاتر می‌دانند ما نیز به عنوان پیروان آن حضرت باید این فریضه را نه به عنوان امری تشریفاتی بلکه در مقام واجب دینی محترم شماریم.

وی همچنین با گرامیداشت آزادسازی سوسنگرد و فرا رسیدن هفته دفاع مقدس بیان داشت: اکنون در شرایطی که سال‌های زیادی از آن حماسه‌آفرینی‌ها می‌گذرد، همچنان آرمان‌هایی که رزمندگان هشت‌ سال دفاع مقدس برای صیانت از آن جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های فراوانی کردند زنده و پابرجاست.

معاون ادارات و کارخانجات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کاشان خاطرنشان کرد:‌ رزمندگان اسلام در این سال‌ها با فرماندهی ولی‌ فقیه که در رأس نظام اسلامی قرار داشت اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک این سرزمین از کشور جدا شده و ذره‌ای از تمامیت ارضی این میهن اسلامی به مخاطره بیفتد.

رضوان‌نژاد دیدار با خانواده و یادگاران شهیدان را توفیق و معروفی بزرگ قلمداد و با انتقاد از برخی کم‌توجهی‌ها به این امر تصریح کرد: مدیر و مسئولی که تنها یک سوزن در انقلاب خورده باشد احساس این خانواده‌ها را درک می‌کند اما افرادی که جبهه‌ها را صرفا در قاب سیمای جمهوری اسلامی نظاره کرده‌اند و نسبت به فضای آن دوران بیگانه هستند نمی‌توانند درد این خانواده‌ها را به خوبی بفهمند.

وی با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات شوراهای امر به معروف در ادارات برپایی نمازهای جماعت، ادعیه و سایر مراسم مذهبی و فرهنگی را اقداماتی پسندیده اما ناکافی خواند و گفت: شوراهای امر به معروف و نهی از منکر بیش از آنکه مسئولیت چنین کارهایی را داشته باشند رسالت گسترش فرهنگ دینی، ترویج معروفات و جلوگیری از وقوع منکرات را در اداره‌ها و نهادها عهده‌دار هستند و به عنوان مرکزی فرهنگ‌ساز در ساختار مراکز دولتی و مجموعه‌های غیردولتی محسوب می‌شوند.

معاون سابق فرماندار کاشان با تأکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر مچ‌گیری و سخت‌گیری نیست عنوان کرد: این دو فریضه اوج محبت و مهربانی در دین مبین اسلام است و در حقیقت روح عطوفت است که در هر برادر و خواهر ایمانی متبلور می‌شود.

رضوان‌نژاد سپس به فرازهایی از بیانات مقام معظم رهبری درباره مسئله امر به معروف و نهی از منکر و لزوم حمایت از آمران و ناهیان آن اشاره و تأکید کرد: تاکیدات متعدد معظم‌له در تبیین جایگاه امر به معروف و نهی از منکر نشان‌دهنده ضرورت، اهمیت و لزوم پیاده‌سازی و ترویج این دو واجب دینی در جامعه اسلامی است.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های دینی و فرهنگی شهرستان کاشان اذعان داشت:‌ در شهرستانی مثل دارالمؤمنین کاشان با سابقه طولانی تشیع و بهره‌مندی از 600 هیئت مذهبی نباید برای حفظ ارزشی اسلامی مانند حجاب دغدغه‌ داشته باشد.

معاون سابق فرماندار کاشان در بخش پایانی سخنان خود با یادآوری عبور ایران اسلامی از یک پیچ بزرگ تاریخی عنوان کرد: امروز نظام اسلامی به عنوان یک الگو مطرح است و گسترش پدیده بیداری اسلامی نشان دهنده صدور فرهنگ انقلاب اسلامی به سایر کشورها است.

رضوان‌نژاد به مسئله سوریه نیز اشاره کرد و با محکوم کردن تلاش‌های مستکبران برای در هم شکستن خط مقاومت در منطقه متذکر شد: آمریکا و هم‌پیمانانش زمانی که با مواضع هوشمندانه و روشن ایران و سایر کشورهای همسو روبرو شدند ناگزیر به عقب‌نشینی و تسلیم در برابر قدرت اسلام ناب شدند.

در این جلسه هم‌اندیشی که در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان برگزار شد نمایندگان ادارات این شهرستان به ذکر اقدامات نهاد متبوع خود در راستای گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر پرداختند.

انتهای پیام/63009/ط40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول