اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به یاد دلاوری‌های هشت سال دفاع مقدس

چه گفتید در زیارت عاشوراهایتان که کربلایی شدید

در مناجات شبانه‌ات نام معشوق را چگونه زمزمه کردی که عظمت را این چنین به تو عنایت کرد، چه باید کرد تا رنگ جاودانگی گرفت و شما در زیارت عاشورا با حسین (ع) چه گفتید که کربلایی شدید.

چه گفتید در زیارت عاشوراهایتان که کربلایی شدید

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، هنوز نسیم گرم خوزستان، اهواز و آبادان به یاد آن روز‌هایی که در چفیه‌  می‌پیچید و صورت نورانی‌ رزمندگان را نوازش می‌کرد، دلاوری‌ها را در گوش همه زمزمه می‌کند.

ای سفر کرده دیار عشق‌، بر بال کدامین ملک نشستی که عاشقانه و شتابان به سرای جاوید سفر کردی، در مناجات شبانه‌ات نام معشوق را چگونه زمزمه کردی که عظمت را این چنین به تو عنایت کرد، چه باید کرد تا رنگ جاودانگی گرفت و شما در زیارت عاشورا با حسین (ع) چه گفتید که کربلایی شدید.

‌قصه‌ حماسه آن روز‌های تو هنوز در دل‌ها جاری و داستان ایستادگی و مردانگی‌ات هنوز در سینه‌ها زنده است، دستانت را از دامن احساس کوتاه کردی و تمام آرزو‌های فانی را در پشت درهای بسته قرار دادی و به آرزوی همیشگی‌ خود رسیدی، تو می‌گفتی زندگی زیباست، اما «شهادت» زیباتر ‌و چه سعادتی والاتر از این‌.

آن روزی که چشم‌ها نگران و بغض‌ها در سینه‌ها حبس شده و دل‌ها در حسرت جدا شدن پاره‌ای از خاک وطن غمگین‌ بود ، تو عاشقانه جنگیدی و خاک وطن را از چنگال کفتارصفتان ربودی و با فریادهای «الله اکبر‌» با ذکر «یا حسین (ع)»‌ و «یا مهدی (عج)» دل دشمن را به لرزه در‌آوردی و مردانگی‌ را به رخ همه تاریک‌دلان کشیدی.

هنوز قله‌های برف گرفته کردستان رشادت تو را برای همه تعریف می‌کند‌، هنوز نسیم گرم خوزستان، اهواز و آبادان به یاد آن روز‌هایی که در چفیه‌ات می‌پیچید و صورت نورانی‌ات را نوازش می‌کرد، دلاوری‌ات را در گوش همه زمزمه می‌کند.

‌هنوز امواج نیلگون خلیج فارس نوای روز جدایی از تو را در دل زمزمه می‌کند و به یادت آرام آرام اشک می‌ریزد.

سلام بر تو و روح بلند و ملکوتی امام و پیشوایت خمینی (ره) بت‌شکن‌ و سلام بر تو ای معلم شهید که آخرین صفحه از دفتر زند‌گی‌ات صفحه سرخ شهادت بود، نامت همیشه در دل‌ها زنده باد. 

انتهای پیام/80012/ل30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول