اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قلعه‌گنج:

مرتع بزرگ جازموریان منطقه ویژه دامپروری می‌شود

فرماندار قلعه گنج گفت: مرتع بزرگ جازموریان در این شهرستان با همت دامپزشکی به منطقه ویژه دامپروری تبدیل می‌شود.

مرتع بزرگ جازموریان منطقه ویژه دامپروری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قلعه‌گنج، ایوب فلاحی عصر امروز در دیدار با کارکنان دامپزشکی این شهرستان با اشاره به روز ملی دامپزشکی، اظهار داشت: دامپزشکی مختص به سلامت دام نیست و به سلامت یک جامعه ارتباط دارد.

وی افزود: در شهرستان قلعه‌گنج با این وسعت زیاد و امکانات کم، دامپزشکی نمره خوبی را از مردم دریافت کرده است که نشان از همت و تلاش کارکنان و مجموعه دامپزشکی دارد.

فرماندار قلعه‌گنج عنوان کرد: پرورش دام به صورت سنتی با توجه به تغییر اقلیم و خشکسالی‌های اخیر باید به روش‌های صنعتی و نوین روی آورده شود تا در پرورش دام‌های مثمرثمر پیشرو باشیم و بهره‌وری از دام‌های برتر می‌تواند به اقتصاد کشاورزی و دامپروری کمک کند.

فلاحی اذعان داشت: دام‌ها اگر بر اساس شرایط جغرافیایی پرورش یابند با توجه به آب و هوای خاص قلعه‌گنج می‌طلبد، یک مطالعه جامع در این زمینه انجام گیرد تا ظرفیت‌سنجی شده و در این مسیر حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: به مناطق دورافتاده روستایی توجه و از دام‌های حاشیه مرتع بزرگ و خشکیده جازموریان نیز بازدید صورت گیرد، مرتع وسیع جازموریان به منطقه ویژه دامپروری تبدیل  و از ورود دام‌های آلوده به شدت جلوگیری شود.

فرماندار قلعه‌گنج در پایان متذکر شد: ایجاد ساختمان دامپزشکی قلعه‌گنج در دستورکار قرار دارد و امید است با تعامل بین ادارات و با تخصیص اعتبارات امسال این مرکز که تاکنون منشأ خدمات گسترده‌ای برای مردم بوده است، احداث شود.

انتهای پیام/80004/ذ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول