اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل دامپزشکی استان زنجان:

50 درصد بیماری‌ها بین انسان و حیوان مشترک است

مدیر کل دامپزشکی استان زنجان گفت: 50 درصد بیماری‌ها بین انسان و حیوان مشترک است.

50 درصد بیماری‌ها بین انسان و حیوان مشترک است

محمدرشید کرمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: 13 تا 19 مهر به نام هفته دامپزشکی نامگذاری شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به وجود بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان با اشاره به اشتراک موجود بین انسان و دام اضافه کرد: از یک هزار و 600 بیماری عفونی انسانی 50 درصد آنها بین انسان و دام مشترک است.

کرمی از وجود برنامه‌های نظارتی برای کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در اداره کل دامپزشکی استان زنجان خبر داد و اضافه کرد: این نظارت‌ و پیشگیری از مزرعه تا میز غذاخوری اعمال می‌شود تا مانع انتشار بیماری‌های مشترک شود.

وی به برنامه جامع اداره کل دامپزشکی استان زنجان در واحدهای تولیدی دام و طیور اشاره و تصریح کرد: همه واحدهای تولیدی دام، طیور ازجمله مرغ‌داری‌ها، دامداری‌ها، مراکز پرورش ماهی، کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه مواد گوشتی تحت نظارت کامل سازمان دامپزشکی استان زنجان قرار دارد.

این مسئول پیشگیری از شیوع بیماری‌های مشترک را هدف نظارت واحدهای تولیدی گوشت در استان زنجان برشمرد و متذکر شد: کنترل خسارت‌های اقتصادی تولید کنندگان و سلامت جامعه از دیگر اهداف کارشناسان نظارتی این اداره کل محسوب می‌شود.

مدیر کل دامپزشکی استان زنجان از شیوع بیماری آنفلوآنزای حاد پرندگان در کشورهای همسایه خبر داد و اذعان داشت: احتمال انتقال این بیماری توسط پرندگان مهاجر به طیور کشور و به ویژه استان زنجان بسیار بالا است.

انتهای پیام/73004/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول