اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار سیستان و بلوچستان:

واردات دام به سیستان و بلوچستان با مجوز دامپزشکی آزاد است

معاون سیاسی امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: واردات دام به سیستان و بلوچستان با اخذ پروانه و مجوز از دامپزشکی آزاد است.

واردات دام به سیستان و بلوچستان با مجوز دامپزشکی آزاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، رجبعلی شیخ‌زاده ظهر امروز در جلسه کارگروه دام و تنظیم بازار شب عید قربان در استانداری اظهار داشت: دام‌هایی که از خارج از کشور وارد استان می‌شود آلوده هستند، باید قرنطینه شوند و تنها در کشتارگاه‌ها ذبح شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: تقریبا 10 هزار راس دام سبک از طریق اداره عشایری فقط در مرکز عشایری در آستانه عید قربان عرضه می شود.

این مسئول ادامه داد: واردات دام به این استان با اخذ پروانه و مجوز از دامپزشکی آزاد است و در غیر این صورت اجازه خروج از استان را ندارد.

وی اذعان داشت: دام و تمام دام‌هایی که از این نقطه وارد شود چه از استان‌های دیگر و چه از خارج از کشور باید در بازار استان به فروش برسد در غیر این صورت هر دامی که باقی می‌ماند به کشتارگاه منتقل می شود.

شیخ‌زاده در این جلسه از فرمانداران شهرستان‌های استان خواست: تا جلسات کارگروه دام را در شهرهای خود با حضور شهرداران برگزار کنند و این حوزه را به خوبی مدیریت کنند تا دام سالم به مردم تحویل داده شود.

وی از مسئولان مربوطه به ویژه شهرداری‌ها خواست تا در ایام عید قربان عرضه دام بصورت متفرقه در نقاط مختلف شهر را مدیریت کنند تا دام سالم به نحوه بسیار خوبی به مردم عرضه شود چرا که در شان مردم و استان نیست که هرگونه و به هر طریقی دام به مردم به فروش برسد حتی فروش دام بدون ‌برنامه‌ریزی زندگی مردم را به هم می‌ریزد.

شیخ‌زاده از سازمان صنعت و معدن و تجارت خواست: تا قیمت‌های دام در سطح استان یکسان باشد چرا که اگر قیمت یکسان باشد دامدار دیگر هیچ رغبتی برای جابه‌جایی دام خود از این شهر به شهر دیگر را ندارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: با قاچاق دام حتما برخورد می‌شود و دامی که به عنوان قاچاق شناسایی شود، فورا به کشتارگاه منتقل می‌شود.

این مسئول از دامدارانی که رغبت به واردات دام دارند خواست: تمام مجوز‌های پزشکی را بگیرند و بعد به کشتارگاه ببرند و هر کس که خواهان مجوز است با بررسی و تایید صلاحیت ورود دام به آن مجوز داده شود.

در این جلسه مقرر شد: اطلاع رسانی از طریق سازمان دامپزشکی مبنی بر حمل دام سبک و سنگین در سطح شهرستان‌های استان از طریق رسانه‌های عمومی صورت گیرد.

انتهای پیام‌/74005/ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول