اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری صورت گرفت

انجام 6 میلیون جوجه‌ریزی در مرغداری‌های خراسان جنوبی

معاون فنی دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: از آغاز سال جاری تاکنون تعداد 6 میلیون و 351 هزار و 231 جوجه‌ریزی در مرغداری‌های این استان انجام شده است.

انجام 6 میلیون جوجه‌ریزی در مرغداری‌های خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمود قربان‌زاده ظهر امروز در جمع مسئولان با اشاره به میزان تولید گوشت سفید خراسان جنوبی اظهار کرد: در سال گذشته تعداد 22 میلیون و 774 هزار و 523 قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های این استان انجام شده است.

وی ادامه داد: در سال جاری تعداد 6 میلیون و 351 هزار و 231 قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام شده است.

واکسیناسیون 23 میلیون طیور خراسان جنوبی

معاون فنی دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به میزان واکسیناسیون طیور در استان تصریح کرد: در سال گذشته 108 میلیون و 176 هزار و 700 نوبت قطعه بوده است.

قربان‌زاده افزود: از آغاز سال جاری تاکنون تعداد 23 میلیون و 26 هزار و 400 نوبت قطعه طیور واکسینه شدند.

وی با بیان اینکه خودروهای حمل‌کننده طیور باید ضدعفونی شوند، یادآور شد: در سال گذشته تعداد 8 هزار و 285 خودرو ضدعفونی شدند.

ضدعفونی 2 هزار خودرو حمل‌کننده طیور خراسان جنوبی

معاون فنی دامپزشکی خراسان جنوبی اضافه کرد: امسال تعداد 2 هزار و 37 خودرو حمل‌کننده طیور ضدعفونی شده است.

قربان‌زاده با اشاره به کانون‌ بیماری‌های مشترک بین انسان و دام اذعان داشت: در سال 89 تعداد شش کانون تب مالت گاوی در استان شناسایی شد.

وی با بیان اینکه در سال 90 سه کانون بیماری‌های مشترک بین انسان و دام شناسایی شده است، گفت: همچنین در سال گذشته شش کانون بیماری‌های مشترک بین انسان و دام شناسایی شده است.

شناسایی 4 کانون تب مالت گوسفند و بز در سال 89

معاون فنی دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به شناسایی کانون‌های بیماری تب مالت گوسفند و بز در استان ادامه داد: در سال 89 تعداد چهار کانون شناسایی شد.

قربان‌زاده تعداد کانون‌های شناسایی شده در سال 90 را دو کانون دانست و تصریح کرد: در سال جاری تاکنون کانونی مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه در سال 89 یک کانون بیماری سل گاوی در استان شناسایی شد، اذعان داشت: همچنین در سال 90 تعداد سه کانون شناسایی شد.

شناسایی یک کانون سل گاوی در خراسان جنوبی

معاون فنی دامپزشکی خراسان جنوبی از شناسایی یک کانون سل گاوی طی سال گذشته در استان خبر داد و متذکر شد: در سال جاری نیز تاکنون یک کانون از این بیماری شناسایی شده است.

قربان‌زاده با اشاره به شناسایی تعداد کانون‌های هاری در خراسان جنوبی یادآور شد: در سال 89 تعداد یک کانون از این بیماری در استان شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته یک کانون هاری در استان شناسایی شده است، افزود: در سال جاری تاکنون کانونی از بیماری هاری در استان مشاهده نشده است.

انجام 7 هزار آزمایش حیوانات در خراسان جنوبی

معاون فنی دامپزشکی خراسان جنوبی از انجام آزمایشات متعدد برای دام، طیور، آبزیان و خوراک دام خبر داد و اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 7 هزار و 422 مورد آزمایش انجام شده است.

قربان‌زاده خاطر نشان کرد: در سال گذشته 35 هزار و 929 مورد آزمایش از حیوانات در استان انجام شده است.

انتهای پیام/69010/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول