اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی شهرستان آبیک:

رعایت انضباط اجتماعی موجب کاهش جرم در جامعه می‌شود

فرمانده انتظامی شهرستان آبیک گفت: اگر افراد جامعه انضباط اجتماعی را در جامعه رعایت کنند شاهد کاهش جرم در جامعه می‌شویم.

رعایت انضباط اجتماعی موجب کاهش جرم در جامعه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، منصور خدایی پیش از ظهر امروز در جشن مهر و دانش که به مناسبت هفته نیروی انتظامی در مدرسه پسرانه شهید وادی‌پور شهر آبیک برگزار شد، اظهار کرد: وجود همیاران پلیس در مدارس، برنامه‌ای است که طی 10 تا 12 سال آینده بازخورد بیشتری در جامعه دارد.

وی افزود: وجود همیاران پلیس سبب شده تا با تذکر دانش‌آموزان به والدین خود هنگام رانندگی، از میزان تصادفات درون‌شهری و برون‌شهری کاسته شود.

فرمانده انتظامی شهرستان آبیک تصریح کرد: اگرچه نیروی انتظامی، متولی اصلی برقراری نظم و امنیت است ولی تا خود مردم نخواهند امنیت ایجاد نمی‌شود.

خدایی ادامه داد: نخستین گامی که باید برای جلوگیری از وقوع جرم برداشته شود، پیشگیری اولیه و شناخت جرایم است.

این مسئول با بیان اینکه اگر انسان جرم را بشناسد هیچ‌گاه به سوی جرم نمی‌رود، اضافه کرد: همچنین اگر افراد جامعه انضباط اجتماعی را در جامعه رعایت کنند و حق و حقوق خود را بدانند و بیشتر از آن توقع نداشته باشند، شاهد کاهش جرم در جامعه می‌شویم.

فرمانده انتظامی شهرستان آبیک با بیان اینکه در منزل کنترل و حفاظت فرزندان بر عهده والدین و در مدرسه بر عهده معلمان و مدیران است، ادامه داد: بنابراین در فاصله بین منزل تا مدرسه، رعایت انضباط اجتماعی لازم می‌شود که دانش‌آموزان باید به رعایت آن توجه داشته باشند.

خدایی با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان در انتخاب دوست دقت کنند، تصریح کرد: دانش‌آموزان باید برای ارتقای انضباط اجتماعی، علائم راهنمایی و رانندگی را رعایت کرده و همچنین به دیگران اجازه مزاحمت ندهند و خودشان نیز برای دیگران مزاحمت ایجاد نکنند.

این مسئول اضافه کرد: نوجوانانی که گرفتار جرم در جامعه می‌شوند، خودشان عامل اصلی جرم نبودند بلکه به نوعی گرفتار دوستان ناباب شدند و در جرم دست داشته‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان آبیک به دانش‌آموزان توصیه کرد: اگر دوستی سیگار تعارف کرد قبول نکنند و دوستی با او را کنار بگذارند.

خدایی گفت: مصرف سیگار سبب می‌شود انسان به سمت مصرف مواد مخدر و اعتیاد کشیده شود.

انتهای پیام/77006/ز30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول