اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل مدیریت بحران گلستان:

نقش نیروی انتظامی در مدیریت بحران حیاتی است

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: نقش نیروی انتظامی و جایگاه آن در مدیریت بحران بلایای طبیعی حیاتی و تعیین کننده است.

نقش نیروی انتظامی در مدیریت بحران حیاتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان قاسم سمیعی صبح امروز در جمع نیروهای امدادی شرق استان گلستان اظهار داشت: این اثربخشی در تمامی مراحل مدیریت بحران اعم از پیشگیری، آمادگی مقابله و بازسازی و بازتوانی وجود دارد.

وی ادامه داد: در سناریوی پیش‎بینی شده بلایای طبیعی، نقش این دستگاه ارزشمند، نقشی بازدارنده از گسترش حادثه، توام با افزایش احساس امنیت برای حادثه‎دیدگان است.

* نقش بازدارنده نیروی انتظامی گلستان از فجایع انسانی در حوادث

سمیعی با اشاره به جایگاه نیروی انتظامی در جلوگیری از خسارت جانی و مالی در حوادث طبیعی اضافه کرد: در بسیاری از حوادث، حضور نیروی انتظامی در مبادی خطر و جلوگیری از ورود مسافران و شهروندان به عرصه خطر، در زمان وقوع سیلاب، بارش برف سهمگین و کولاک، موجب شده تا از وقوع فاجعه انسانی جلوگیری شود.     

وی یادآور شد: حضور به هنگام این نیروی پرتلاش و سخت‎کوش در عرصه و انتقال هشدارهای لازم به مردم مانع از هزینه‌های جبران‎ناپذیری بود که ممکن است استان را دچار بحران سازد.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با تقدیر و تشکر از اقدامات ارزشمند نیروی انتظامی استان در عرصه مدیریت بحران، هفته نیروی انتظامی را به فرماندهان، کارکنان و خانواده‌های این نهاد ارزشمند و انقلابی تبریک گفت.

سمیعی یادآور شد: تعامل و هماهنگی مناسبی بین مدیریت بحران استان و نیروی انتظامی وجود دارد که امید است این رشته محکم بیش از گذشته مستحکم شود.

وی با اشاره به حوادث‎ تلخ طبیعی طی سال‎های گذشته، همچون بم و رودبار در سطح کشور افزود: این حوادث نشان داد اگر سناریوی مناسبی برای نقش‎آفرینی این نیرو در عرصه حادثه وجود داشت، برخی‎ مشکلات اجتماعی توسط فرصت طلبان به وجود نمی‎‎آمد.

* لحاظ کردن نقش نیروی انتظامی در سناریوهای مدیریت بحران

سمیعی خاطرنشان کرد: با درک این جایگاه، اکنون در تمامی سناریوهای حوادث، حضور پررنگ نیروی انتظامی برای برقراری امنیت و جلوگیری از سوءاستفاده افراد سودجو لحاظ شده است.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های مدیریت بلایای طبیعی در شهرستان‌های استان طی سال‎های گذشته اذعان داشت: با توجه به اهمیت نقش نیروی انتظامی، موضوع امنیت و نیروی انتظامی در دروس و کار خواسته‎های سناریو این دوره‎های آموزشی گنجانده شد.

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان ادامه داد: فرماندهان نیروی انتظامی شهرستانها در این کارگاه‎های آموزشی، عهده‎دار تدریس مباحث مرتبط بودند که با توجه به توانمندی آنان نتیجه کار نیز رضایت‎بخش بود.

سمیعی ابراز امیدواری کرد تعامل موجود بین اداره کل مدیریت بحران استان و نیروی انتظامی استان بیش از گذشته تقویت شود.

وی متذکر شد: نیروی انتظامی استان عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بوده و در اکثر کارگروه‎های تخصصی این مجموعه نقش آفرینی می‎کند.

استان گلستان، با جمعیتی حدود یک‌میلیون و 800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و سالانه انواع بلایای طبیعی از جمله زلزله، سیل و آتش سوزی این استان را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/83002/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول