اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مرکز بهداشت زیدون بهبهان:

زنگ خطر بهداشتی در روستاهای زیدون

سرپرست مرکز بهداشت زیدون بهبهان گفت: وضعیت آب شرب در روستاهای زیدون حاد شده است که این امر یک زنگ خطر بهداشتی محسوب و نارضایتی مردم را در پی دارد.

زنگ خطر بهداشتی در روستاهای زیدون

عبدالله شکوهی‌راد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهبهان اظهار کرد: وضعیت بهداشتی آب در روستاهای منطقه جنوبی زیدون مناسب و به هیچ‌وجه در شان روستائیان نیست.

وی افزود: متاسفانه با وجود پیگیری‌های به‌عمل آمده آب یکی از روستاها از استان بوشهر تامین می‌شود و اداره آبفار روستایی زیدون نمی‌تواند بر این امر نظارتی داشته و کلر آب آشامیدنی این روستا به‌طور مداوم صفر گزارش می‌شود.

سرپرست مرکز بهداشت زیدون بهبهان ادامه داد: این امر یک زنگ خطر بهداشتی محسوب و نارضایتی مردم را در پی دارد.

شکوهی‌راد تصریح‌ کرد: شکستگی مکرر لوله‌های آب در روستاهای قلعه کعبی، لنگیرات، و تل‌چگاه علیا و محمود‌آباد موجب شده است که احشام و حیوانات محلی باعث آلودگی آب شوند که این امر بسیار خطرناک است.

وی اضافه‌ کرد: زیدون با دارا بودن 45 روستا به دو بخش جنوبی و شمالی تقسیم شده است که وضعیت کلر آب تعدادی از روستاها صفر گزارش شده است.

سرپرست مرکز بهداشت زیدون بهبهان خاطرنشان‌ کرد: با توجه به معضل روستاها در مورد دفع نامناسب زباله حاصل از دامداری‎ها ساماندهی زباله و فضولات حیوانی در سطح روستاها، ساماندهی آب‌های جاری و فاضلاب‌های سرگردان بعضی از روستاها و نظافت و پاکیزگی روستاها از مهمترین دغدغه‌های بهداشت روستایی است.

شکوهی‌راد خاطرنشان‌ کرد: ارائه آب شرب سالم به مردم روستایی باید در دستور کار قرار گیرد و تلاش مضاعف برای رفع کمبودها و لزوم خدمت به مردم با تامین رفاه و آسایش مردم مورد تاکید است.

انتهای پیام/72008/ق20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول