اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از طعم تلخ آب تصفیه شده توسط دستگاه‌های خانگی

آب شرب دغدغه حل نشده روستاهای استان زنجان

متاسفانه مشکل کمبود و حتی نبود آب شرب در برخی از روستاهای استان زنجان به یک موضوع حل نشدنی تبدیل شده است که به نظر می‌رسد به توجه مسئولان نیاز دارد.

آب شرب دغدغه حل نشده روستاهای استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آب شرب همچنان بزرگ‌ترین دغدغه و مشکل بسیاری از روستاییان در استان زنجان است که هنوز برطرف نشده است.

در طول فصل تابستان تعداد زیادی از روستاهای استان زنجان با این مشکل مواجه بودند اما متاسفانه با سپری شدن این فصل این مشکل همچنان لاینحل مانده و اهالی روستاها خواستار پاسخگویی مسئولان هستند.

بسیاری از مناطق استان از جمله زنجانرود، قره‌پشتلو و روستاهای شهرستان زنجان و برخی دیگر از شهرستان‌ها در حال حاضر نیز با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند.

اما نبود آب یک مشکل و سو‌ءاستفاده برخی از افراد محلی در روستاها از سوی دیگر به عنوان یک مشکل مهم‌تر باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

دهستان قره‌بوطه یکی از روستاهای بزرگ شهرستان زنجان است که در حال حاضر با مشکل کمبود آب مواجه است به گونه‌ای که آب به صورت ساعتی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

مشکل کمبود آب این روستا و روستاهای اطراف آن که از طریق یک مجتمع تامین می‌شوند به گفته مسئولان در حال رفع است.

متاسفانه با توجه به اینکه آب شرب این روستا از قبل شور بوده است اما روز به روز این شوری بیشتر احساس می‌شود، مردم اهالی قادر به شرب این آب نیستند و برخی‌ها نیز می‌گویند با نوشیدن این آب با مشکلات جسمی مواجه می‌شوند.

این موضوع سبب شده است که برخی از افراد اقدام به خرید دستگاه تصفیه آب خانگی کرده و آب تصفیه شده را به فروش برسانند.

متاسفانه این آب تصفیه شده که تحت نظارت سازمان و اداره‌ای نیز صورت نمی‌گیرد، مورد استقبال مردم این روستا و تعدادی از روستاهای اطراف آن که از یک مجتمع بهره‌مند می‌شوند، شده است.

این در حالی است که برخی مسئولان استان زنجان از موضوع تصفیه آب توسط برخی از افراد محلی و فروش آن اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.

*طعم تلخ آب شرب تصفیه شده توسط دستگاه تصفیه خانگی

به گفته اهالی، آب‌هایی که توسط تصفیه‌کنندگان به فروش می‌رسید در روزهای ابتدایی طعم خوبی داشته است و  شیرین بود اما با گذشت مدتی این آب‌ها طعم تلخی دارند که این تلخی به خوبی احساس می‌شود.

لازم به ذکر است، برخی از مسئولان آب و فاضلاب استان زنجان نیز استفاده از دستگاه تصفیه‌خانه‌ خانگی را توجه به اینکه نیاز به رعایت بهداشت دارد، ضروری ندانسته و تاکید دارند که استفاده از آن باید اصولی باشد.

در این زمینه با معاون نظارت و بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان مصاحبه شده است.

رحیم نصیری‌مقدم اظهار داشت: تصفیه آب و فروش آن توسط برخی از افراد در روستاها زیر نظر شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان صورت نمی‌گیرد.

متاسفانه وی به سوال خبرنگار در زمینه سالم بودن این آب تصفیه شده که توسط دستگاه‌های تصفیه خانگی صورت می‌گیرد و مردم نیز خریداری و مصرف می‌کنند، پاسخی مناسب نداد.

................................

گزارش از فاطمه حیدری

...............................

انتهای پیام/73006/ل40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول