اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کرمان خبر داد

وجود 15 هزار انشعاب غیرمجاز آب شرب در روستاهای کرمان

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کرمان گفت: 15 هزار انشعاب غیرمجاز آب شرب در روستاهای استان کرمان وجود دارد.

وجود 15 هزار انشعاب غیرمجاز آب شرب در روستاهای کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، علی رشیدی پیش از ظهر امروز در همایش یک روزه مسئولان و مدیران آب روستایی شهرستان‌های استان کرمان در اردوگاه خاتم‌الانبیاء (ص) روستای هندیز بخش پاریز سیرجان اظهار داشت: این گردهمایی با هدف راهکارهای تامین آب آشامیدنی روستاها و بررسی مشکلات برگزار شده است.

وی افزود: مدیران آب و فاضلاب روستایی شهرستان‌ها با توجه به گستردگی استان کرمان و روستاها نسبت به موقعیت هر روستا برای تامین آب به گونه‌ای عمل کنند که انشعاب‌های غیرمجاز شناسایی و بر اساس قانون با آنها برخورد شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کرمان از وجود بیش از 15 هزار انشعاب غیرمجاز در سطح روستاهای استان کرمان خبر داد و به مدیران آب و فاضلاب روستایی شهرستان‌ها گفت: باید در یک بسیج عمومی این انشعاب‌های غیرمجاز قطع و با خاطیان از قانون برخورد شود.

رشیدی از هزینه تمام شده آب و ارزانی آن در روستاها انتقاد کرد و افزود: برای تامین هر مترمکعب آب شرب روستایی 52 هزار ریال هزینه می‌شود، اما قیمت آن از مردم حداکثر هر متر مکعب یک هزار و 190 ریال اخذ می‌شود.

وی تصریح کرد: نیازمند کنترل بیشتر و دقت مردم در صرفه‌جویی هستیم، زیرا در غیر این صورت مشکلات تامین آب روستایی جدی است و در حال حاضر روند کاهش تولید آب روستایی پیش‌رو است.

مسئول آب و فاضلاب روستایی شهرستان سیرجان هم در این گردهمایی گفت: تمام روستاهای بالای 20 خانوار سیرجان از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند.

مهدی نصرت‌آبادی عنوان کرد: سه مجتمع تامین آب روستایی آبرسانی به بیش از 50 روستا را در بخش‌های زیدآباد و پاریز بر عهده دارند که این مجتمع‌ها در آینده هم در دستور کار قرار گرفته تا با هزینه کمتر تعداد بیشتری از روستاها را زیرپوشش تامین آب شرب ببریم.

انتهای پیام/80015/س40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول