اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از وضعیت مسکن مهر شهربابک گزارش می‌دهد

مشکلات پروژه مهرآباد مسکن مهر شهربابک

فارس از مشکلات پروژه مهرآباد مسکن مهر شهربابک گزارش می‌دهد.

مشکلات پروژه مهرآباد مسکن مهر شهربابک

به گزارش خبرگزاری فارس از شهربابک، ایجاد شهرک‌های مسکونی با زیر‌ساخت‌های مناسب در جاهایی که زیر‌ساخت‌های نظیر جاده، آب، برق، گاز و تلفن در دسترس باشد و خدمات‌دهی به ساکنان آن در زمینه‌های بهداشتی‌، درمانی‌، ایجاد بوستان‌های مناسب، دفع زباله و دیگر خدمات رفاهی یک ضرورت است.

اما در بسیاری از مکان‌های شهربابک احداث زیرساخت ها صورت نگرفته و از سویی برخی از ادارات به تعهد وزارتخانه خود عمل نکرده و مردم با مشکلاتی روبه‌رو هستند و ادارات نیز پاسخگوی نیاز آنها نیستند. 

منازل مسکونی ساخته شده در روستای مهرآباد نیز از قافله خدمت‌رسانی عقب مانده است و ساکنان آن با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستند.

مسئولان به قول‌هایشان عمل نکردند

مهدی نوروزی یکی از اهالی منطقه مهرآباد در رابطه با واگذاری زمین‌ها از سوی بنیاد مسکن برای ساختن منازل مسکونی بهخبرنگار فارس گفت: حدود سه سال است که بنیاد مسکن زمین‌ها را واگذار کرده است.

 نوروزی بیان داشت: روز اول به ما گفته‌اند که اگر چند خانه کامل شود، تمام امکانات زیربنایی شامل آب‌، برق و تلفن را ‌به ما می‌دهند، اما امروز با وجود اینکه ده‌ها خانه جدید در این منطقه ساخته شده است، اما قول‌هایشان را فراموش کردند.

وی افزود: رئیس اداره برق اگر نمی‌دانید بدانید که از میان این منازل سیم برق فشار قوی عبور کرده است و می‌توان تنها با نصب یک ترانس و چند عدد تیر برق مشکل برق را به راحتی حل کرد.

دریافت 2 میلیون تومان برای احداث زیرساخت‌ها

نوروزی عنوان کرد: به اداره برق مراجعه کردیم، اما آنها می‌گویند، هر کار که بقیه کردند ما هم انجام می‌دهیم به اداره آب روستایی مراجعه کردیم گفته‌اند، شما تمام کارها را انجام دهید، ما فقط لوله‌گذاری می‌کنیم و این در صورتی است که بنیاد مسکن در ابتدا 2 میلیون تومان از هر نفر برای تهیه زیرساخت‌ها گرفته است.

وی تصریح کرد: اما امروز با گذشت بیش از سه سال از واگذاری زمین‌ها و ساخت بیش از 12 منزل مسکونی و زندگی در آنها هنوز هیچ‌کدام از زیرساخت‌ها فراهم نشده، نظارت ناظران بنیاد مسکن هم در ساخت و ساز این ‌خانه‌ها قابل تقدیر است که یک خانه را به راحتی قناس کرده‌اند‌.

یکی دیگر از اهالی به خبرنگار فارس گفت: این جا مشکل گاز هم داریم به اداره گاز نیز مراجعه کردیم که آنها گفته‌اند بودجه نداریم، خوب اگر شما بودجه ندارید، چطور زمین را به ما واگذار کردید و 2 میلیون تومان پول زیر‌ساخت‌ها را از ما گرفته‌اید‌.

گازرسانی با تسطیح کوچه‌ها انجام می‌شود

اکبر ثمره رئیس اداره گاز شهربابک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: طبق قانون باید 80 درصد ساخت و ساز شهرک‌ها کامل شود تا بتوانیم آن شهرک را گازر‌سانی کنیم، اما با این حال با دهیاری روستا صحبت شده که هر زمان کوچه‌ها را خاکریزی و تسطیح کنند ما عملیات گاز‌رسانی را آغاز می‌کنیم.

تامین هزینه برق‌رسانی توسط راه و شهرسازی

رضا مسعودی رئیس اداره برق شهربابک نیز به خبرنگار فارس گفت: برای رفع مشکل برق این منطقه ‌باید هزینه آن را اداره راه و شهرسازی پرداخت کند تا ما برق‌رسانی به این منطقه را انجام دهیم‌.

محمد سفلایی رئیس اداره آب روستایی شهربابک گفت: برای تامین آب این منازل هیچ اعتباری در نظر گرفته نشده است و بنیاد مسکن باید پاسخگوی این مشکل باشد.

تامین اعتبار آب شرب به عهده نیاد مسکن است

وی افزود: بنیاد مسکن باید درخواست اعتبار کند و پس از تامین اعتبار آب این منازل نیز تامین شود.

احمد کاردوست رئیس بنیاد مسکن شهربابک نیز به خبرنگار فارس گفت: بنیاد مسکن قبل از واگذاری زمین به افراد از تمام‌ ادارات آب‌، برق و گاز و استعلام انجام می‌دهد و موافقت اولیه را برای واگذاری زمین به افراد اخذ می‌کند.

زیرساخت شامل تهیه آب و برق و گاز نیست 

وی افزود: ما در ابتدا یک میلیون تومان برای نقشه‌برداری و تهیه طرح و مشاور طرح از مردم گرفته‌ایم و جالب است بدانید که 35 درصد از این مبلغ نیز برای تسطیح معابر هزینه شده است.

وی خاطر نشان کرد: زیرساخت شامل تهیه آب و برق و گاز نیست و برخی مسئولان این را هم نمی‌دانند که آب، برق و گاز شامل زیرساخت نیست.

==============

گزارش از وحید فتوحیان

==============

انتهای پیام/80023/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول