اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شهرستان‌های شاهین‌شهر، میمه وبرخوار در مجلس:

دولت و مجلس به داد متقاضیان مسکن مهر برسند

نماینده مردم شهرستان‌های شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس گفت: با این همه پیچ و خم‌هایی که برای مسکن مهر به وجود آورده‌اند، تا چند سال نیز دیگر متقاضیان در آرزوی خانه‌دار شدن خواهند ماند.

دولت و مجلس به داد متقاضیان مسکن مهر برسند

حسینعلی حاجی‌دلیگانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه مجلس و دولت باید به داد متقاضیان مسکن مهر برسند، اظهار داشت: با این همه پیچ و خم‌هایی که برای مسکن مهر به وجود آورده‌اند، تا چند سال نیز دیگر متقاضیان در آرزوی خانه‌دار شدن خواهند ماند.

وی با بیان اینکه مسکن مهر در 1386 همزمان با رشد فزاینده قیمت مسکن در کشور به وجود آمد، افزود: لیکن یک و نیم میلیون مسکن مهر در دستور کار مجلس قرار گرفت توجه به اینکه متقاضیان بیشتری ثبت‌نام کردند، به دو میلیون واحد افزایش یافت.

عضو هیئت ‌رئیسه فراکسیون اصولگرایان مجلس ادامه داد: یکی از اهداف مسکن مهر این بود که قیمت تمام‌ شده زمین از سبد قیمت تمام‌شده مسکن حذف شود که از آن طرف تسهیلات ارزان با تولید دو میلیون واحد ارائه شود که معضل مسکن را برای خانواده‌ها حل کنیم.

وی با اشاره به تعداد آمار و ارقام واحدهای در حال ساخت، نیمه‌کاره و به اتمام رسیده، بیان داشت: در مجموع دو میلیون 189 هزار واحد مسکن مهر به مرحله اتمام پی‌سازی رسیده که از این تعداد یک میلیون و 982 هزار واحد به مرحله اتمام اسکلت و سقف، یک میلیون و 833 هزار واحد مسکن مهر به مرحله اتمام سفت‌کاری و یک میلیون و 405 هزار میلیون واحد به مرحله نازک‌کاری رسیده که نهایتاً در کل کشور 900 هزار واحد مسکن مهر تحویل متقاضیان مسکن مهر شده است.

حاجی دلیگانی با اشاره به اینکه اخیراً با توجه به افزایش قیمت مصالح و دستمزد از شهریورماه سال گذشته به این طرف و با توجه به قیمتی که دولت تعیین کرده برای ساخت مسکن مهر توسط انبوه‌سازان و با بیان اینکه به طور متوسط میزان تسهیلات 15 میلیون تومان بود که به 25 میلیون تومان تسهیلات ارزان اختصاصی در اقساط 20 ماهه افزایش یافت، تاکید کرد: مشکل که الان به وجود آمده این است که انبوه‌سازان بیان می‌کنند با توجه به رشد قیمت‌های مصالح ساختمانی ما نمی‌توانیم به تعهدات خود در قبال مسکن مهر عمل کنیم.

وی تصریح کرد: تنها راه برون‌رفت از این معضل که صدها هزار نفر منتظر این گره‌گشایی در شهرهای مختلف کشور هستند این است که دولت تسهیلات 25 میلیون تومانی مسکن مهر را به 30 میلیون تومان افزایش دهد.

نماینده مردم شهرستان‌های شاهین‌شهر، میمه و برخوار با بیان اینکه پروژه‌های مسکن مهر هرچه زودتر باید به اتمام برسد، ادامه داد: نقش مجلس این است آن موانعی که در دولت وجود دارد حل و طبق بند 5.2 قانون بودجه که خط اعتباری برای بانک مرکزی جهت مسکن مهر منوط بر افزایش قیمت بانکی است را حذف و همچنین بند 2.5 قانون بودجه که محدودیت برای اعطای تسهیلات از طریق صندوق توسعه را بیان می‌کند را از میان بردارد.

با توجه به اینکه موضوع مسکن مهر در همه شهرهای ایران مطرح است و مشکلی است که اگر به داد آن نرسیم آینده دیر خواهد بود، اضافه کرد: همان‌طوری که در زمان رای اعتماد مجلس به دولت این موضوع در برنامه دولت دیده می‌شد که متاسفانه دیده نشده است، اما وزیر مسکن و معاون وی معتقدند این امکان وجود دارد که خط اعتباری برای تسهیلات به مسکن مهر همچنان ادامه داشته باشد، لذا این پیشنهاد را در مجلس مطرح کرده‌ایم و امیدوارم در صحن علنی مجلس کلیات آن رای بیاورد.

انتهای پیام/63023/ل40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول