اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان خبر داد

تامین آب 1500 هکتار از اراضی کشاورزی ابهر توسط سد کینه‌ورس

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان گفت: شبکه آبیاری زهکشی سد کینه‌ورس در شهرستان ابهر، آب یک‌هزار و 588 هکتار از اراضی این منطقه را تامین می‌کند.

تامین آب 1500 هکتار از اراضی کشاورزی ابهر توسط سد کینه‌ورس

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان، امیر حمیدنیا در زمینه روند عملیات اجرای خط انتقال اصلی و شبکه آبیاری و زهکشی سد کینه‌ورس اظهار داشت: این پروژه از مرداد ماه سال 89 آغاز شده و هم‌اکنون پیشرفت فیزیکی آن 55 درصد است.

وی اعتبار اختصاص یافته برای پروژه مذکور را در سال‌جاری 108 میلیارد ریال اعلام کرد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه زنجان افزود: طول خط انتقال اصلی آب شرب 6.5 کیلومتر و خط کشاورزی آن شش کیلومتر و 450 متر بوده و در دو خط جداگانه شرب و کشاورزی در حال اجراست.

وی ابراز داشت: طول لوله‌های درجه یک و دو آن 43.5 کیلومتر بوده و تاکنون برای پروژه، سد و شبکه کینه‌ورس 460 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

حمید‌نیا ادامه داد: با احداث خط انتقال و شبکه اصلی سد کینه‌ورس، آب یک‌هزار و 588 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان‌های ابهر و خرم‌دره تامین خواهد شد.

وی اذعان داشت: با اتمام این پروژه مردم عزیز ابهر و خرم‌دره از آب شرب و کشاورزان و حقابه‌‌بران نیز از آب تنظیم شده سد برای آبیاری اراضی کشاورزی بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/73006/ق/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول