اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشن نجات آب امروز در مدارس یزد برگزار شد

جشن آب امروز در مدارس ناحیه دو استان یزد برگزار شد و در این مراسم از سوی شرکت آب و فاضلاب استان یزد، 15 هزار جلد دفترچه با تصاویر آموزش صرفه جویی آب در بین دانش‌آموزان یزدی توزیع شد.

جشن نجات آب امروز در مدارس یزد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد، پیش از ظهر امروز در این مراسم نمادین جشن نجات آب که در دبستان پسرانه سهیلی ناحیه دو یزد برگزار شد، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند: «مهم‌ترین مسئله استان یزد مسئله آب است» اظهار داشت: در استان یزد به عنوان استانی که در حوزه کویر قرار دارد و نیز سابقه دیرینه‌ای در زمینه کم آبی دارد، نیاز به فرهنگ سازی برای صرفه جویی در مصرف آب باید جدی گرفته شود.

محمدکاظم رحمی‌نژاد با اشاره به اینکه فرهنگ صرفه جویی باید از سنین پایین و در بین دانش‌آموزان ابتدایی نهادینه شود، افزود: طرح چاپ دفترچه‌هایی با شعارهای صرفه جویی در مصرف آب اقدام بسیار ارزشمندی است که در ادامه طرح نجات آب در مدارس صورت گرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد: توزیع این دفاتر در بین دانش‌آموزان به عنوان نمایندگان توزیع و مصرف آب در خانه، مدرسه و جامعه موجب ایجاد و نهادینه شدن فرهنگ مصرف بهینه این ماده حیاتی شده و از این طریق به توان بحران بی‌آبی و خشکسالی‌های اخیر استان یزد را مدیریت کرد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد نیز در این مراسم با اشاره به اینکه منابع آبی استان یزد بسیار محدود است و با مشکل کم آبی جدی در استان روبه‌رو هستیم، گفت: در این راستا و با هدف آموزش صرفه جویی در مصرف آب، 15 هزار جلد دفترچه بین دانش‌آموزان یزدی توزیع می‌شود.

علی اسلامی با اشاره به تهیه این دفاتر در چهار طرح مختلف با موضوع آموزش صرفه جویی در مصرف آب افزود: در تمام صفحات پیامدهای صرفه جویی و اهمیت آب درج شده و دانش‌آموزان هرگاه یک صفحه را ورق می‌زنند، یک پیام جدید را مشاهده می‌کنند.

وی بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ صرفه‌ جویی در بین دانش‌آموزان تأکید کرد و یادآور شد: مشاهده پیام‌های صرفه جویی در دفاتر چاپ شده سبب نهادینه شدن این پیام‌ها در ذهن دانش‌آموزان شده و با اهمیت آب و صرفه جویی آن در زندگی آشنا می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد تصریح کرد: می‌توان از دوران کودکی انسان به عنوان بهترین زمان و از مدارس نیز به عنوان بهترین مکان برای فرهنگ‌سازی مصرف درست آب استفاده کرد.

اسلامی به دانش‌آموزان توصیه کرد: آب نبض زندگی است پس با اصراف آن آهنگ زندگی را کند نکنیم.

انتهای پیام/2464/ح30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول