اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خبر داد

پیش‌بینی برداشت ۲۰۲ هزار تن سیب‌زمینی در استان زنجان

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: پیش‌بینی می‌شود طی سال‌جاری ۲۰۲ هزار تن سیب‌زمینی از اراضی استان زنجان برداشت شود.

پیش‌بینی برداشت ۲۰۲ هزار تن سیب‌زمینی در استان زنجان

جواد تاراسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: حدود 7 هزار و 170 هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان زیر کشت محصول سیب‌زمینی است.

وی با اشاره به اینکه با احتساب سرمازدگی بیش از 200 هزار تن سیب‌زمینی از اراضی کشاورزی استان زنجان برداشت می‌شود، خاطرنشان کرد: عملکرد برآورد شده در هر هکتار 28 تن اعلام شده است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه حدود 10 هزار هکتار از اراضی زراعی استان زنجان به کشت لوبیا اختصاص دارد، اضافه کرد: عملکرد در هر هکتار سه تن برآورد شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی‌ها 31 هزار تن لوبیا در سطح استان زنجان تولید می‌شود، تصریح کرد: قیمت این محصولات در بازار نیز مناسب بوده و کشاورزان از قیمت رضایت دارند.

تاراسی یادآور شد: با توجه به اینکه هزینه تامین نهاده‌ها و هزینه‌های کارگری بالا رفته است، امکان دارد کشاورزان در این زمینه مشکلاتی داشته باشند.

وی با بیان اینکه محصولات برنج و پیاز نیز در سطح استان در حال برداشت است، ادامه داد: محصول پیاز به صورت کامل برداشت شده و محصولات یونجه و شبدر نیز در حال برداشت است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه مساحت اراضی زیر کشت پیاز در استان زنجان حدود 3 هزار هکتار برآورد شده است، اذعان داشت: عملکرد هر هکتار از این اراضی 3 هزار و 800 کیلو اعلام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع بر اساس پیش‌بینی‌ها طی سال‌جاری 110 هزار تن پیاز از اراضی کشاورزی استان زنجان برداشت می‌شود.

انتهای پیام/73006/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول