اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان خبر داد

تولید 5 میلیون تن محصولات کشاورزی در همدان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: سال گذشته در استان همدان بیش از 5 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید شد.

تولید 5 میلیون تن محصولات کشاورزی در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا رنجبرضرابی بعد از ظهر امروز در گردهمایی سالیانه برنامه‌ریزی کشت دانه‌های روغنی در همدان با بیان اینکه تولید غذای سالم و کافی برای مردم مأموریت اصلی جهاد کشاورزی است اظهار داشت: تأمین امنیت غذایی رابطه مستقیمی با امنیت ملی کشورها دارد.

وی ادامه داد: ماندگاری همه دولت‌ها بستگی به امنیت ملی دارد و اگر وظایف دولت‌ها را به چهار دسته تقسیم کنیم، امنیت مهم‌ترین محور است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان با اشاره به اینکه در جهاد کشاورزی تلاش شده که تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم، گفت: تولید گندم برای وزارتخانه جهاد کشاورزی یک فرصت محسوب می‌شود و اگر درست و به موقع برای خرید تضمینی گندم قیمت‌گذاری نشود این فرصت به تهدید تبدیل می‌شود. 

وی همدان را استانی کشاورزی معرفی کرد و ابراز داشت: همدان 1.2 درصد از وسعت کشور و 2.4 درصد از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده است.

رنجبرضرابی اذعان کرد: همدان با تولید بیش از پنج میلیون تن محصولات کشاورزی 4.5 درصد از تولیدات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه 142 هزار بهره‌بردار کشاورز در استان همدان فعالیت می‌کنند تصریح کرد: بخش کشاورزی 30 درصد از اشتغال استان و 28 درصد از ارزش افزوده استان را تأمین کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه باید بخش خدمات و صنعت پا به پای کشاورزی در حوزه اشتغال‌زایی حرکت کنند خاطرنشان کرد: باید سهم بخش غیر کشاورزی در اقتصاد استان افزایش یابد تا از فشار به حوزه کشاورزی کم شود.

وی بیان داشت: 3.7 میلیون تن از محصولات کشاورزی تولیدی استان زراعی، 638 هزار تن باغی و 320 هزار تن دامی است.

رنجبر ضرابی گفت: استان همدان در تولید محصولاتی چون سیب زمینی، سیر، گردو، یونجه، کلزا و گیاهان دارویی رتبه‌های نخست تا ششم را در کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه باید به دنبال برنامه تولید باشیم ابراز داشت: اگر در تولید محصولات کشاورزی برنامه نداشته باشیم، به ماندگاری و پایداری مناسب در این حوزه نمی‌رسیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه تولید در بخش کشاورزی سینوسی است تصریح کرد: استان همدان برنامه مدون و شفافی برای تولید محصولات کشاورزی را تدوین کرده است.

وی اضافه کرد: مالکیت در بخش کشاورزی و حوادث غیر مترقبه از برنامه ریزی برای بخش کشاورزی جلوگیری می‌کند.

رنجبرضرابی به کاهش 30 درصدی بارندگی در سال زراعی 92ـ91 خبر داد و گفت: باید زیرساخت‌های کاشت، داشت و برداشت همه با هم فراهم شوند و با داشتن ادوات و زمان کشت مناسب بتوانیم محصولی مناسب تولید کنیم.

وی اذعان کرد: در بحث انبارداری بعد از برداشت هنوز مشکل داریم و نحوه نگهداری محصولات در انبارها را بلد نیستیم و همین موضوع به محصولات آسیب وارد می‌کند.

انتهای پیام/89019/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول