اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراسم برداشت کشت مجدد برنج بیان شد

تاکید استاندار مازندران بر توزیع به موقع کود و نهاده‌های کشاورزی

استاندارمازندران گفت: فرمانداران و بخشداران شهرستان‌ها موظف هستند کودها و نهاده‌های کشاورزی را به موقع در بین کشاورزان توزیع کنند.

تاکید استاندار مازندران بر توزیع به موقع کود و نهاده‌های کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، ربیع فلاح ظهر امروز در مراسم برداشت کشت مجدد برنج در روستای طغان از بخش لاله‌آباد بابل اظهار داشت: کشاورزی حرفه بسیار مشکل و طاقت فرساست و وظیفه مسئولان کاهش این مشکلات برای بهره‌وری بهتر است.

وی افزود: باید اقدامات اساسی و برنامه مدونی در مورد ترویج و رفع موانع توسعه کشاورزی در مازندران انجام شود.

فلاح زهکشی و یکپارچه‌سازی اراضی را از ضروریات توسعه  بخش کشاورزی برشمرد و افزود: رفع نیازهای کشاورزان به عنوان قشر تاثیرگذار در تامین نیازهای غذایی کشور به عنوان تولیدکنندگان محصول استراتژیک برنج در هر شرایطی باید انجام و اعتبار مورد نیاز فراهم شود.

استاندار مازندران از توزیع نهاده‌های کشاورزی با قیمت مناسب بین کشاورزان در سال آتی خبر داد و تصریح کرد: گرچه تاکنون در مورد نهاده‌های کشاورزی اقدامات اساسی انجام نشده است اما به کشاورزان قول مساعد می‌دهم در سال جاری، بذر، کود و نهاده‌های کشاورزی به قیمت مناسب و به موقع در اختیار کشاورزان قرار گیرد تا نیاز به خرید از بازار آزاد نداشته باشند.

فلاح رسیدگی به مشکلات کشاورزان و بررسی راهکارهای مناسب برای بهبود وضعیت کشاورزی را از مهم‌ترین وظایف مسئولان برشمرد و بیان داشت: در سال حماسه اقتصادی مردم مطالبات به حقی دارند که بنده درخط مقدم رسیدگی به این مطالبات هستم و تلاش می‌کنم این حق ادا شود.

این مسئول با اشاره به اینکه مشکل اقتصادی تنها با اتحاد و برادری حل می‌شود، بیان داشت: گرچه کشت دوم و سوم بسیار عالی است اما کارشناسان کشاورزی باید کار مطالعاتی و تحقیقاتی لازم را انجام دهند تا کشاورز متضرر نشود، ضمن اینکه بعد کشت دوم می‌توان به کشت محصولات دیگری غیر از برنج نیز توجه شود.

انتهای پیام/86009/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول